miercuri, 21 ianuarie 2009

Taci si-nghite!

IMG_3503

Timp: 50min

Portii: 3-4

Ingrediente: 2 cani malai, 4 cani apa, sare, 400g carnati, 100g telemea (sau cas), 150g smantana grasa, 200g branza de burduf (sau branza proaspata, sau ce doriti), 1 ou (pt compozitie), 2 catei de usturoi, piper

Mod de preparare:

Carnatii se taie bucatele cam 2 cm si se pun la prajit in putin ulei in cratita in care vom coace mai apoi bunatatea.

IMG_2307

Separat se face o mamaliga potrivit de tare din 2 cani de malai, 4 cani apa si sare. Nu trebuie sa fie nici prea moale sa curga nici prea tare sa nu poata fi modelata.

Cand carnatii sunt aproapte gata se pune peste ei usturoiul maruntit si putin piper (daca nu sunt deja picanti). Dupa ce s-au rumenit bine, se scot din vas si se scurge uleiul. In acelasi vas punem jumatate din cantitatea de mamaliga si o intindem in mod egal pe fundul cratitii.

IMG_2309IMG_2310

Punem peste mamaliga carnatii cu usturoiul apoi bucati de telemea (eu nu am avut si am inlocuit cu cas) si apoi branza de burduf amestecata in prealabil cu smantana si cu un ou batut.

IMG_2311IMG_2312

Se pune si restul de mamaliga peste toate straturile anterioare si se niveleaza cu dosul unei linguri inmuiata in putin ulei. Se fac cuiburi in mamaliga cu dosul unui polonic si se sparg oua ochiuri (cate 1 ou de persoana) sau se pune branza. Se unge deasupra cu putin din uleiul de la carnati si se da la cuptorul incins la foc mediu timp de aprox 20-30min pana cand se rumenesc ouale/branza.

Rezultatul….no comment …

IMG_3492

… delicios, satios, …. nemaipomenit.

In varianta din imagine nu mi-a mai ajuns mamaliga pentru stratul de deasupra si am pus-o asa sub forma de gramajoare.

Lasam sa se racoreasca inainte de a scoate din cratita. Eu am rasturnat cratita pe un platou si apoi am intors cu ajutorul unui alt platou. Nu stiu daca iese aceeasi figura in cazul in care avem cuiburi de oua deasupra…dar puteti incerca daca ouale sunt coapte bine.

IMG_3501

Pofta buna….multumim si la masa nu vorbim!

Un comentariu:

  1. este o reteta care iti aduce aminte de cum gatea bunica...sanatos si bunnnnnnnnnnnnn..............

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails