joi, 4 februarie 2010

Somon sălbatic la grătar, ciuperci soté şi tagliatelle cu sos pesto

IMG_0366_

O cină rapidă sau chiar un meniu bun de impresionat musafirii ;)

Somonul se distinge atât prin culoare cât şi prin gust şi poate transforma orice meniu într-unul de sărbătoare. Am mai preparat somon la grătar însă de data aceasta am avut somon sălbatic din Oceanul Atlantic. Nu este atât de gras ca cel de crescătorie, gustul e mult mai fin şi carnea mai tare, mai îndesată. Foarte bun, şi fiindcă nu este aşa de gras nici nu se face mult fum şi miros când îl prăjeşti pe grătar ;)

Timp: ~15min

Porţii: 2

Ingrediente: 2 fileuri de somon sălbatic, 200g ciuperci asortate (Pleurotte, Champignon de Paris şi ciuperci chinezeşti Shii Take), 1 lingură de unt, 2 căţei de usturoi, 250g tagliatelle, 4 linguri sos pesto, sare, piper, cimbru, oregano, rozmarin

Mod de preparare:

Am pus pastele la fiert pentru 8min.

IMG_0342_

Între timp am spălat sub jet de apă rece ciupercile şi le-am lăsat să se scurgă pe un prosop de hârtie.

IMG_0347_

Am încins untul într-o tigaie şi am adăugat usturoiul mărunţit.

IMG_0350_

Am tăiat ciupercile mai mari în două şi le-am dat drumul în tigaie pentru nu mai mult de 2-3min împreună cu condimentele (cimbru, oregano, rozmarin), sarea şi piperul.

IMG_0356_

În acest timp somonul sfârâia pe grătar, simplu fără nici un adaos. Am vrut să păstrez treburile simple de data aceasta. Din păcate nu l-am mai tras în poză că nu mai aveam mâini libere :D

Pastele s-au fiert şi ele, le-am scurs şi le-am amestecat cu sosul pesto. Nimic mai simplu.

IMG_0369_

La final au făcut cu toţii cunoştinţă în farfurie ;)

IMG_0364_

Bun tare, cina salvată, misiune îndeplinită, burţile pline şi papilele gustative în extaz :D

Poftă bună şi noapte la fel de bună!

5 comentarii:

  1. la ce fel arata somonu asta salbatic, imi vine sa musc din monitor...poate prind si io vreo bucatica
    bravo

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos, spor la bucatarit ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Poti sa imi spui te rog unde ai gasit somon salbatic si ciuperci Shii Take? Daca esti din Bucuresti...

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, imi pare rau dar nu te pot ajuta. Eu sunt in Belgia si am cumparat somonul salbatic si ciupercutele dintr-un magazin Carrefour. Incearca totusi la Carrefour in Bucuresti cine stie poate gasesti. Somonul eu l-am luat congelat.
    Spor la gatit si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. somonul salbatic mi se pare de o calitate inferiora celui clasic. :(

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails