miercuri, 4 noiembrie 2009

Fajitas cu carne de vită

IMG_0777_

Fajitas este o mâncare cu influenţe mexicane specifică Texasului şi zonei de sud-vest al SUA. Defapt Fajitas este un preparat emblematic al bucatariei Tex-Mex şi înrudit cu Burritos, echivalentul său mexican.

Fajitas se poate prepara cu carne de vită, pui, porc şi merge chiar şi cu scampis (creveţi). Eu am optat de data asta pentru versiunea cu carne de vită, însa cu siguranţă voi mai încerca şi alte combinaţii.

Timp: 30min

Porţii: 4

Ingrediente: 8 foi de tortilla (lipii), 700g carne de vită fragedă, 400g legume asortate : 1 ceapă, 2 ardei graşi, 1/2 dovlecel (se mai poate adăugă şi morcov, roşii, sau alte legume), amestec de condimente mexicane (chimen, curry, boia de ardei dulce, boia de ardei iute, usturoi pudră, oregano), 1 linguriţă ulei, 100ml pastă de roşii (sau roşii tocate), 100g smântână, 100g caşcaval ras, sare, piper

Mod de preparare:

Tăiem carnea şi legumele fâşii subţiri şi încingem o tigaie mare (wok, tigaia grill sau grătarul de aragaz)

IMG_0744_

Ungem tigaia sau grătarul cu puţin ulei şi cănd s-a încins bine punem carnea la prăjit la foc iute. Eu am folosit tigaia grill, fiind că altă tigaie mai mare nu am avut. Tare îmi doresc de mult un wok dar nu prea am spaţiu să îl depozitez :(

IMG_0752_

Amestecăm carnea şi călim bine pe toate părtile.

IMG_0753_

După ce e rumenită o scoatem şi o ţinem la loc cald iar în locul ei adăugăm legumele la grilat.

IMG_0754_

Adăugăm peste legume amestecul de condimente mexicane şi amestecam.

IMG_0755_

Adaugam 100ml apă şi ţinem la foc iute până scade un pic şi se înmoaie legumele (nu mai mult de 5min).

IMG_0759_

Adăugăm apoi pasta de roşii sau roşia tocată, potrivim de sare şi piper şi mai ţinem pe foc câteva minute.

Gata compoziţia, nu ar trebui să dureze mai mult de 15 min ;)

Umezim uşor foile de tortilla (lipiile) şi le încălzim 1min într-o tigaie pe ambele părti ca să devină elastice.

IMG_0763_

Ungem apoi fiecare lipie cu smântână.

IMG_0764_

Aşezam un strat de legume, un strat de carne, presărăm caşcaval ras şi înfaşurăm fajita.

IMG_0765_

Îndoim partea de jos şi apoi cu ambele mâini aducem parte peste parte marginile lipiei.

IMG_0767_ IMG_0768_

Fajitas sunt gata, poftiţi la masă!

IMG_0785_

Am servit în combinaţie cu orez mexican, yamy…

IMG_0781_

Şi n-ar fi meniul Tex-Mex complet fară o bere Corona :D

IMG_0788_

Poftă bună!

2 comentarii:

  1. Arata atat de bine, cred ca si gustul e delicios. O sa cumpar si eu lipii ca sa fac acasa. Felicitati bucatareasa number 1:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa le incerci Onuta ca nu sunt deloc greu de facut ;)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails