vineri, 11 martie 2011

Soté de andive cu vin alb

IMG_6458_

În caz că nu ştiaţi Belgia e ţara andivelor. Asta înseamnă că se găsesc din abundenţă, au un preţ bun, lumea le iubeşte şi le găteşte în fel şi chip. Acum sigur vă întrebaţi: “Cât de ciudaţi trebuie să fie belgienii ăştia să mănânce în prostie o legumă care e al naibii de amară?”

V-am mai povestit eu despre andive şi cu alte ocazii însă ţin să vă reamintesc că putem să scăpăm total de amăreala lor urmând un procedeu extrem de simplu: înainte de a le prepara, le scobim puţin cotorul şi le ţinem în apă rece cu sare timp de aproximativ 5 minute. În acest fel seva cea amară va rămâne în apă şi noi ne putem bucura de leguma în sine.

Aşadar, sote-ul de andive cu vin alb îl pregătim după cum urmează…

Timp: ~15min

Porţii: 4

Ingrediente: 4 andive, 1 lingură de ulei de măsline sau unt, sare, boabe de piper verde din oţet, 50ml vin alb dulce (Muscat de Spania am folosit eu), mărar, oţet balsamic (opţional)

Mod de preparare:

Înainte de toate pregătim andivele după procedeul descris mai sus ca să scăpăm de amăreală. Înlăturăm primele frunze dacă par mai veştejite, scobim cu un cuţit cotorul şi ţinem andivele într-un vas încăpător cu apă rece şi sare timp de căteva minute (cam 5min).

IMG_6446_

Încingem într-o tigaie uleiul sau untul şi aşezăm andivele. Le călim pe toate părţile timp de câteva minute până se colorează puţin.

Adăugăm apoi vinul, boabele de piper verde strivite cu lama cuţitului şi sare după gust. Lăsăm pe foc încă 4-5 minute până scade puţin sosul întorcând andivele pe toate părţile.

IMG_6457_

Asta-i tot. Andivele se vor înmuia la exterior dar interiorul va rămâne crocant, nu încercaţi să le fierbeţi în neştire până se stoflegesc de tot.

Le servim că atare sau pe post de garnitură lângă diverse fripturi, cu mărar presărat deasupra şi stropite cu oţet balsamic.

IMG_6465_

Eu le-am servit lângă o porţie de somon la tavă cu pesto roşu şi am ornat farfuria cu oţet balsamic cremă. Delicios…

Poftă mare!

2 comentarii:

  1. Foarte interesanta reteta, mai ales ca nu am mai incercat andivele :)
    Ai niste premii la mine pe blog :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos Explora pentru aprecieri si pentru premii! Te pup :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails