luni, 1 noiembrie 2010

Varză a la Cluj

IMG_4421b_

Varza a la Cluj e un fel de varză călită cu carne tocată ca la sarmale. E bună bună, mai ales acum toamna când avem din ce în ce mai multă poftă de o mâncărică gătită şi de o mămăliguţă aburindă care să ne încălzească sufletul ;)

Timp: 1h

Porţii: 4

Ingrediente: 1 varză (mai mică sau jumătate de varză mai mare) proaspătă sau chiar murată, 3 linguri de ulei, 1 ceapă, 1 ardei gras, 1 morcov, ~500g carne tocată (de porc sau amestec cu vită), 2 linguri orez (opţional), 200g roşii din conservă (sau suc de roşii, bulion, etc), cimbru, dafin, ienibahar boabe, mărar, boia de ardei dulce, sare, piper 

Mod de preprare:

Tăiem mărunt ceapa şi jumătate de ardei gras şi le călim într-o lingură de ulei.

IMG_4330_

Adăugăm carnea tocată şi amestecăm continuu până se coace şi se desface în bobiţe. Dacă alegem să punem şi orez îl fiebem separat, îl scurgem bine şi îl amestecăm cu carnea când e coaptă. Eu nu am pus de data asta orez.

IMG_4331_

Potrivim de sare, piper, adăugăm condimente (cimbru, dafin, piper) şi o punem deoparte.

IMG_4333_

Ne ocupăm de varză, o tăiem fideluţă şi o punem la călit într-o cratiţă încăpătoare cu 2 linguri de ulei.

IMG_4407_

Adăugăm şi morcovul ras, jumătate de ardei gras (eu am pus ardei roşu) tăiat mărunt şi amestecăm până se înmoaie. Condimentăm cu sare, piper, cimbru, boia de ardei dulce, boabe de ienibahar şi dafin.

Nu mai rămâne acum decât să asamblăm varza a la Cluj ;)

IMG_4408_

Aşezăm un strat de varză călită într-un vas de lut sau o cratiţă apoi un strat de carne şi câteva linguri de roşii pasate din conservă. Eu am pus şi nişte frunzuliţe de busuioc, voi puteţi să puneţi şi ceva afumătură printre straturi pentru un gust mai autentic ;)

IMG_4411_

Alternăm straturile de varză şi de carne până terminăm materia primă. Ultimul strat să fie de varză.

IMG_4414_

Turnăm deasupra restul de suc de roşii sau roşii pasate, presărăm cimbru, mărar şi eventual bucăţele de afumătură şi dăm la cuptorul încins la foc potrivit timp de aproximativ 30min.

IMG_4425_

Mmmm o bunătate tradiţional Românească, care se mănâncă musai din strachină de lut cu mămăligă, smântână şi ardei iute ;)

IMG_4434_

Să fiţi sănătoşi şi voioşi!

3 comentarii:

  1. Nu am mancat si nu am facut niciodata,dar sigur o sa incerc si eu,mai ales dupa ce am vazut aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa o incerci Silvia, noua ne place foarte tare. Eu o prepar in special acum toamna cand avem mare pofta de varza :P

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte foarte foarte dragut!!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails