joi, 6 august 2009

Ciuperci, rosii si branza gratinate a la grec

IMG_4827

O bunatate cu iz grecesc asa as putea defini aceasta compozitie ce a stat pe post de garnitura pe langa niste frigarui de scampis la gratar.

De unde-i vine izul grecesc? Pentru ca am fost inspirata de Bouyourdi, un aperitiv grecesc cald compus din rosii si branza feta gratinate la cuptor. Am gustat Bouyourdi intr-un restaurant cu specific grecesc si m-a dat pe spate, delicios. Promit sa postez si versiunea originala cat mai curand pentru ca merita.

Pana una alta sa va povestesc cum am facut aceasta garnitura de ciuperci, rosii si branza.

Timp: 30min

Portii: 2

Ingrediente: 7-8 palarii de ciuperci dolofane, 3-4 rosioare mici (sau 1 rosie taiata in 4), 1 catel de usturoi, frunze de busuioc, 1 fir ceapa verde, 2-3 felii de unt cu verdeata (sau cubulete de unt simplu), 100g branza feta greceasca (sau telemea de oi), 1 lingura ulei de masline, oregano, sare, piper

Mod de preparare:

Spalam palariile ciupercilor, le zvantam si le asezam intr-un vas termorezistent. Eu am folosit vasul meu preferat de lut. Mi-e asa de drag ca imi vin mereu idei de mancaruri de preparat in el ;) Sper sa nu-l deochi sa se sparga ca sigur o sa plang o luna dupa el :P

IMG_4810

Asezam in fiecare ciuperca cate o frunzulita de busuioc si apoi rosioarele.

IMG_4811

Catelul de usturoi il taiem putin la un capat si il punem in vas fara sa il curatam de coaja. Va da mancarii un gust mai delicat fara sa isi degaje complet aroma. Adaugam si ceapa maruntita si feliile de unt cu verdeata.

IMG_4813

Presaram sare si piper si adaugam branza taiata feliute, stropim cu ulei de masline si presaram oregano din belsug.

IMG_4815

Dam la cuptor la foc mediu pentru aprox. 20min pana se coc legumele si se rumeneste branza.

IMG_4826

Super, j’adore!

IMG_4832

Pofta buna!

2 comentarii:

  1. imi place mult stilul tau de a gati e apropiat de al nostru.te-am descoperit de curand si te voi urmari cu siguranta.delicioase majoritatea.te felicit pt alegerea ingredientelor

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails