luni, 23 noiembrie 2009

Brioşe cu ciocolată

IMG_0138_

Brioşele astea se prepară extrem de uşor şi sunt foarte gustoase la cafea, ceai sau pentru micul dejun. Singura conditie ca să le puteţi face este să aveţi tavă specială de brioşe sau forme individuale. E o investiţe bună în bucătărie, nu veţi regreta dacă o achiziţionaţi. Eu am primit-o cadou de la Oana şi am inaugurat-o cu aceste brioşe delicioase. Multumesc Oana ;)

Dacă stiţi că în general trebuie să faceţi portie mai mare de brioşe ar fi indicat să vă cumpăraţi o tavă mare (de 12 buc) ca să faceţi mai multe deodată. Eu am una mică de 6 buc care îmi e suficientă deocamdată ţinând cont că gătesc doar pentru 2 persoane :D

Aşadar să vă spun cum am procedat cu brioşele astea frumoase…

Timp: 40min

Porţii: 4-6 (12buc)

Ingrediente: 3 ouă, 120g unt, 100-120g zahăr (în funcţie de cât de dulci vă plac), 160g faină, 100g ciocolată, esenţă de vanilie (după preferinţe), 1 linguriţă bicarbonat/praf de copt

Mod de preparare:

Frecăm untul (la temperatura camerei) cu zahărul şi apoi adăugăm pe rând ouăle.

IMG_0122_

IMG_0123_

Urmează făina (e bine să fie cernută, vor ieşi mai pufoase) amestecată cu bicarbonatul/praful de copt şi apoi adăugăm esenţa de vanilie. Amestecăm cu mixerul şi obţinem un aluat grosuţ care curge.

IMG_0124_

Pregătim tava de brioşe…

Fie o ungem cu unt/ulei şi o tapetam cu faină fie aşezăm hârtiuţele speciale pentru brioşe fixate cu puţin ulei la fund ca să stea fixe în lăcaşurile tăvii. Eu am avut hârtiuţe de data asta însă voi încerca odată şi fără, sunt sigură că merge foarte bine şi fără pentru că tava este antiaderentă ;)

Tunăm o lingură de compozitie în fiecare spaţiu şi apoi aşezăm ciocolata, fie bucaţi întregi fie mărunţită.

IMG_0126_

Adăugăm apoi încă o lingură de compoziţie şi deasupra presărăm ciocolata rasă pentru aspect ;)

IMG_0127_

Dăm tava (tăvile) la cuptorul preîncălzit la foc mediu (180°) timp de 25-30min până vedem că s-au bronzat :P

Eu le-am copt în două rânduri.

IMG_0128_

Frumoase să nu fie cu deochi :D

IMG_0152_

Au fost super, o să mai fac. Ideea e că le puteti umple cu tot ce doriţi. În loc de ciocolată puteţi pune fructe proaspete sau uscate, gem, rahat, posibilităţile sunt nelimitate ;)

Iată şi o sectiune:

IMG_0260_

Poftă bună!

28 de comentarii:

  1. eu de cate ori fac briose cu ciocolata nu ma mai pot opri dn mancat :D trec urgent! :)

    la cum arata si astea nu cred ca au tinut mult :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Ama s-au evaporat foarte repede, daca am apucat si eu vreo 2 :(

    RăspundețiȘtergere
  3. SENZATIONAL!!!!!
    SUPERRRR!!!
    NEMAIPOMENIT!!!
    VREAU SI EU......:((((((

    Ma incanti cand faci ceva cu ciocolata. La mai multe retete cu ciocolata ;)).pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Cineva de pe PtitChef mi-a scris urmatorul mesaj:

    "buna, eu am forme si am gasit o perioada la CORA hartie marca FACKELMANN (cca6 cm diametru)speciala pt. dar de cateva luni nu mai gasesc, tu de unde le cumperi??!!multumesc anticipat!"

    Fiindca nu am gasit optiunea ca sa ii raspund pe acel site ii voi raspunde aici cu speranta ca poate ii va fi de folos.

    Eu am gasit hartiutele speciale pentru briose intr-un supermarket din Belgia insa te poti lipsi de ele. Unge formele cu putin ulei si pune compozitia direct in forme, nu se va lipi ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hartiite se gasesc si la kaufland la pretul de 12-13 lei. Eu am luat si tava pentru 12 portii tot de acolo cu 26-27 de lei. O investitie minima care merita din plin!:)

      Ștergere
    2. Se gasesc si cu 6 lei colorate ;)

      Ștergere
  5. arata super brisosele dumneavoastra!suuupeeeer!umflate bine:P le voi face !deci ies 12 bucati cu cantitatile astea,nu?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara, da cantitatea e pentru 12 briose.
    Spor la briosit!

    RăspundețiȘtergere
  7. multumesc ati raspuns promt le voi face maine:)

    RăspundețiȘtergere
  8. buna seara!Sunt delicioase.tokami ce le-am scos din cuptor.D-E-l-i-c-i-o-a-S-E. Multumesc pentru reteta!!!!!
    Sa va dea Domnul multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa va fie de bine! Multumesc pentru aprecieri, o seara frumoasa va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt delicioase azi am incercat si eu reteta:X:X

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu pot sa cred ca mi-au iesit atat de bune. Sunt incepatoare in arta gatitului si totusi retele expuse pe blogul acesta par extrem de usoare:X iubesc blogul asta!
    Revenind la briose sunt extraordinare! Va multumesc:)

    RăspundețiȘtergere
  12. am incercat sa fac aceste briose dar nu mi-au iesit deloc .nu au crescut asa de mari ca la tine in poza.cand pui bicarbonatul tu il stingi cu lamaie sau cu otet?eu l-am stins cu otetsi aluatul meu era alb nu auriu asa cum il ai tu.

    RăspundețiȘtergere
  13. tot eu sunt anonima .am uitat sa iti spun satrimiti raspunsurile totpe saitul acesta in legatura cu bicarbonatul

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna, iti raspund cu intarziere caci abia acum m-am intors din concediu.
    Eu nu sting bicarbonatul sau praful de copt cu nimic. Asa cum am scris si in reteta il amestect direct cu faina.
    Aluatul iese galbui in principal de la oua. Daca rrespecti cantitatile din reteta ar trebui sa fie ok.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  15. De cate ori vin la tine, vad numai deserturi minunate!
    Imi place tare mult tava ta. Imi poti spune, te rog, ce dimensiune au formele de briose? Dimensiunea brioselor cu ciocolata este perfecta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna, tava mea de briose este de la Pirex si formele au dimensiunea de 5,5cm la baza si 6,5cm la marginea de sus.
    Spor la bunatati!

    RăspundețiȘtergere
  17. Merci mult de tot pentru detalii! Vreau sa-mi iau si eu una la fel, sa pot prepara in sfarsit bunatati de la tine, pentru piticii mei! Uite, ma gandeam ca ar fi minunat daca ai incerca sa faci niste mini-cheesecake in varianta asta de cupcake.
    Mult succes si la cat mai multe aparitii apetisante pe blogosfera!

    RăspundețiȘtergere
  18. Din pacate mi-au iesit extrem de gretoase din cauza untului. Data viitoare in loc de 120 voi pune 60 g ...

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna, mersi pt reteta, am facut reteta cu cantitatile duble, f gustoasa a iesit, dar mie nu mi-au crescut asa inalte...sa fie oare formele de silicon pe care le-am avut de vina? poate sunt mai mari? si ciocolata de la mijloc mi s-a lasat pe fund :( dar am compensat si le-am ornat pe deasupra cu ciocolata :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Salut!Foarte buna reteta !

    RăspundețiȘtergere
  21. in loc de unt pot pune altceva?

    RăspundețiȘtergere
  22. Foarte buna reteta. S-au mancat in 2 minute. Super!♥♡♥♡♥:)

    RăspundețiȘtergere
  23. Am 13 ani aproape 14 si am incercat si eu au fost delicioase...;)) *√* "_".....

    RăspundețiȘtergere
  24. Supet reteta si usor de facut. Eu nu am avut unt dar am facut cu margarina si au iesit au iesit super.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails