miercuri, 8 iulie 2009

Unt aromat cu verdeata

IMG_4750

Untul asta aromat e fenomenal, e asa bun ca eu il mananc direct pe paine…

L-am gustat intai si-ntai la niste prieteni care ne-au invitat la un gratar, l-am servit peste cartofii copti si mi-a placut foarte mult. Cu un usor gust de usturoi si cu multa vedeata avea un aspect foarte placut. Apoi l-am vazut pe rafturile din supermarket si pentru o secunda am fost tentata sa il cumpar… apoi mi-am zis… de ce sa cumpar untul lor aromatizat cu conservanti cand il pot face eu acasa cu verdeturi proaspete si cu tot ce vreau eu si cu siguranta va fi mai bun si mai sanatos. Asa ca am luat din raft doar un pachet de unt simplu sarat. Verdeturile le am din productie proprie ;) asa ca sa va zic cum am procedat cu untul…

Timp: 20min

Portii: 1 baton de unt

Ingrediente: 1 pachet de unt sarat (250g), 2 catei de usturoi, 1/2 legatura de patrunjel, 1/2 legatura de marar, piper

Mod de preparare:

Scoatem untul din frigider cu ceva timp inainte de a incepe prepararea ca sa fie moale si usor manevrat.

IMG_4550

Punem verdeturile si usturoiul in robotel si tocam marunt marunt.

IMG_4555

Adaugam un praf de piper si sare daca untul nu este deja sarat si amestecam bine cu untul pana obtinem o pasta.

IMG_4557

Untul si verdeturile vor lasa apa in timp ce le vom amesteca. Scurgem apa care se formeaza si amestecam pana nu se mai separa apa.

IMG_4559

Intindem o folie de plastic si punem crema de unt pe mijloc pe lungime.

IMG_4560

Roluim cat mai uniform in asa fel incat sa ii dam o forma de baton si rasucim folia la capete.

IMG_4563

Eu m-am folosit de un covoras de bambus ca sa roluiesc uniform batonul de unt si chiar a iesit foarte aspectuos cu zimti pe margine ;)

IMG_4565

Dam untul la frigider sa se intareasca si taiem feliute din el oridecateori avem nevoie. Se pastreaza bine la frigider dar sa avem grija sa il consumam pana in termenul limita de garantie marcat pe pachetul de unt folosit la preparare.

Il putem pastra foarte bine si la congelator cu mentiunea ca trebuie sa il scoatem cu ceva timp inainte de al servi ca sa il putem taia frumos feliute.

IMG_4743

Acum, avem untul aromat cu verdeata… ce putem face cu el?

IMG_4745

Il putem folosi peste cartofi natur sau copti, gratar de vita, pui sau chiar si uns pe paine, e delicios.

IMG_4792

Eu l-am folosit pana acum peste acesti cartofi noi copti in vas de lut si va spun sincer ca au fost divini.

IMG_4747

Pofta buna!

2 comentarii:

  1. A iesit o forma foarte frumoasa cu zimti aceea si cred ca merge foarte bine si pe o bucatica de friptura!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, gratar e nebunie...
    Zimtii au iesit asa de la covorasul de bambus cu care am rulat batonul de unt. Am fost si eu foarte surprinsa de forma care i-a dat-o :P

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails