miercuri, 23 septembrie 2009

Negresa cu banane si visine

IMG_6559

Am creat aceasta prajiturica inedita din dorinta de a folosi 3 banane foarte coapte ce stateau stinghere in fructiera. Puteam foarte bine sa prepar o Banana Bread (chec cu banane) dar am zis ca merita sa incerc sa inventez altceva mai bun si mai aromat. Asa a luat fiinta negresa cu banane si visine. O combinatie de bun augur intre Banana Bread, prajitura cuib de viespi (o sa o prepar odata si dupa reteta originala) si cateva linguri bune de cacao ;)

Timp: 1h

Portii: 12buc

Ingrediente: 3 banane mai mici coapte (sau 2 mari), 300g faina, 150-200g zahar, 2 oua, 50g unt, 100ml lapte, 1 plic praf de copt, 1/2 lingurita sare, 1 plic zahar vanilat, esenta de rom, coaja de portocala, 2 linguri pline cacao (sau mai mult daca va place mai neagra), aprox 500g visine fara samburi (sau din compot/dulceata)

Mod de preparare:

Incalzim laptele si untul pana se topeste.

IMG_6520

Intre timp mixam bine bananele cu galbenusurile, zaharul si zaharul vanilat pana obtinem o crema.

IMG_6522

Adaugam apoi laptele cu untul topit, coaja rasa de portocala si romul.

IMG_6523

Urmeaza cacao pudra, mixam bine pana se incorporeaza si apoi adaugam faina amestecata inprealabil cu praful de copt.

IMG_6524

Separat batem spuma albusurile cu sarea si le adaugam la compozitie amestecand usor de jos in sus cu o lingura ca sa nu spargem bulele.

IMG_6526

Turnam compozitia astfel obtinuta intr-o tava unsa cu unt/ulei si tapetata cu faina.

IMG_6527

Adaugam visinele fara samburi una cate una in asa fel incat sa fie impartite in mod egal pe toata suprafata prajiturii.

IMG_6528

Dam la cuptorul preincalzit la foc mic (150°) timp de 40-50min. Facem testul cu scobitoarea si daca e ok prajitura e gata ;)

IMG_6533

Lasam sa se raceasca complet in tava inainte de a o taia.

IMG_6556

Foarte buna, mi-a placut in mod deosebit combinatia banane-cacao-visine…

IMG_6579

Si unde mai pui si un pahar de visinata facuta in casa de la mama… limpede si parfumata 100% naturala… rasfat total :P

IMG_6572

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Mamaaaaa ce bine arata:) De cand am descoperit reteta asta imi sta gandul numai la ea, sunt topita dupa visine si ciocolata, o combinatie de vis:)) Felicitari!! Am o intrebare la tine: in loc de cacao pot pune nutella??? Te pup si mult succes in continuare xxxxx

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, multumesc frumos pentru aprecieri. Cred ca ai putea sa pui nutella dar cred ca ar trebui sa diminuezi putin cantitatea de lapte ca sa nu iasa prea umeda compozitia. Eu iti sugerez sa incerci cu 2 linguri de nutella si sa scazi doua linguri din cantitatea de lapte. Sunt curioasa cum iti iese, tine-ma la curent ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. dar daca nu punem visine are ceva? isi va schimba gustul?

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am pus cirese si am marit putin cantitatile pt am vrut mai multe portii. A iesit foarte buna. E super reteta si ideea cu bananele. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails