duminică, 18 aprilie 2010

Shaorma ~ Shoarma

IMG_2377_

Ah ce poftă ne era de shaorma… Ceva de nedescris… Nu e aşa de complicat de preparat acasă aşa că într-o seară am comis-o :D

Timp: ~40min

Porţii: 4

Ingrediente: 800g carne de pui (piept şi/sau pulpe), 8 lipii mici sau 4 mari, 1 ceapă, 4-6 frunze de salată, 2-3 roşii, 1 ardei gras, 200g castraveţi muraţi, 1 castravete proaspăt mic, 200g varză proaspătă tocată, 5-6 cartofi + ulei pentru prăjit, kechup (opţional)

Marinată: 1 lingură de ulei (de arahide am pus eu), 2 linguri de iaurt, 3 căţei de usturoi pisaţi, 1 lingură de condimente pentru shaorma (chimen, boia de ardei, nucşoara, piper, curcuma, ghimbir, ardei iute, seminţe de fenicul, cuişoare)

Sos: 4 linguri maioneză, 2 linguri iaurt gras, 2 căţei de usturoi pisaţi, mărar, sare

Mod de preparare:

Pregătim întâi carnea şi marinata. Eu am avut 6 copanele de pui pe care le-am spălat şi le-am şters bine cu şervete de hârtie.

Am amestecat apoi ingredientele pentru marinată…

IMG_2343_

… şi am uns carnea de pui.

IMG_2346_

Am lăsat-o aşa vreo 15min cât s-a încins cuptorul şi apoi am dat carnea la cuptor la foc mediu pentru aproximativ 30min până s-a rumenit frumos.

IMG_2367_

Între timp am prăjit cartofii pai şi am feliat legumele…

IMG_2365_

Am preparat maioneza după reţeta de aici şi am făcut apoi sosul din maioneză, iaurt, usturoi şi mărar…

IMG_2364_

Luăm câte o lipie şi o băgăm 1 minut în cuptorul încins ca să se încălzească.

IMG_2368_

Buun, am desosat carnea de pe oase şi nu a mai rămas decât să asamblez totul în nişte delicioase shaorma ;)

IMG_2372_

Yami, asta a fost cina noastră, mmm ne-am lins pe degete…

IMG_2375_

Să aveţi poftă!

2 comentarii:

  1. buna.si eu fac des shaorma,dar pt ca lipiile din comert au multe e-uri eu fac lipiile din aluat de clatite dar un pic mai gros.incearca si vei vedea ca ies mai deosebite la gust.pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Azi m-am trezit cu o mare posta de shaorma asa ca m-am gandit ca ai cu siguranta o reteta foarte gustoasa pentru asa ceva :D abea astept sa o pun in practica :D

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails