duminică, 7 martie 2010

Pizza Tărănească cu ou fiert

IMG_1137_

Acum ceva vreme cineva îmi sugera la prima reţetă de pizza pe care am postat-o pe blog să pun un ou fiert în loc de oul crud de deasupra. E adevărat că a trecut ceva vreme de atunci dar nu am uitat :P şi am pus în practică de curând o pizza cu ou fiert pe care am denumit-o Tărănească ;)

Aşadar…

Timp: 1h (dacă avem aluatul gata pregătit nu durează mai mult de 15min)

Porţii: 1-2 (1 pizza)

Ingrediente:

Blat: 200g făină, 50g griş, 1/2 plic drojdie uscată 3,5g (sau echivalentul în drojdie proaspătă), 150ml apă, 1 lingură ulei de măsline, sare

Sos: 2 roşii, 1 lingură ulei de măsline, dafin, cimbru, busuioc, oregano, sare, piper, un praf de zahăr

Conţinut: 1 ceapă, 1 roşie, feliuţe de ardei gras galben, ~200g salam choritzo, ~100g caşcaval ras (emmental am folosit eu), 1 ciupercă proaspătă, 1 ou fiert, busuioc verde, piper, oregano, cimbru, boia de ardei

Mod de preparare:

Am plămădit un aluat din ingredientele de mai sus şi l-am lăsam la dospit cam 1h. Mai multe detalii despre plămădire găsiti aici.

IMG_0525_

Între timp fierbem oul şi pregătim sosul după reţeta de aici.

IMG_0566_

Buun, după ce a crescut aluatul întindem o foaie rotundă într-o tavă unsă cu ulei şi făină sau tapetată cu hârtie de copt. Ungem blatul cu sos de roşii lăsând marginile neatinse.

IMG_1131_

Între timp dăm drumul la cuptor la maxim să se încingă bine până vom băga pizza.

Tăiem ceapa solzişori şi o călim în puţin ulei împreună cu puţin cimbru, boia, sare şi piper.

IMG_1118_

Aşezăm ceapa peste blatul cu sos.

IMG_1132_

Urmează restul de ingrediente în ordinea în care doriţi: caşcavalul ras, salamul choritzo, roşia tăiată felii, felii de ardei gras, felii de ciuperci, oul fiert tăiat felii, frunze de busuioc, oregano, piper.

Cam aşa arăta pizza mea tărănească. Înainte de a o da la cuptor am mai presărat deasupra ceva caşcaval ras ;)

IMG_1134_

Nu mai rămâne decăt să dăm pizza la cuptorul încins pentru 8-10min şi obţinem asta…

IMG_1135_

Mmmm un miros în bucătărie de nu vă mai zic…

IMG_1139_

Super gustoasă, mulţumim pentru idee celui/celei care ne-a sugerat-o.

Poftă bună şi pe curnâd!

4 comentarii:

  1. buna, vreau sa iti spun ca pizza asta aratsa super deosebit dar mai ales cred ca e superapetisanta, ce sa zic pot sa iau o felie prin monitor? :d
    Liviu

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, te servesc cu o felie cu cea mai mare placere ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. arata super ,si mie ami place ,pot sa ma servesc?ca mi-e pofta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu cea mai mare placere ;) Te pup!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails