vineri, 27 februarie 2009

Paine integrala de casa

IMG_2570

De mult imi doream sa incerc sa fac paine in casa. Stiu de la mama ca se face cam la fel ca si cozonacul doar ca nu pui zahar, oua si lapte. Prin urmare, intr-o zi de duminica am zis ca a venit timpul sa imi incerc norocul cu o painica buna buna facuta de mine. Cum imi place in general painea neagra, prima mea painica nu putea fi altfel…:)

Asadar, am facut painica astfel:

Timp: ~3h

Portii: 4 (1 paine in tava de cozonac)

Ingrediente: 400g faina, 150-200g tarate, 2 linguri ulei (eu am pus ulei de masline), 1 plic drojdie uscata 7g (sau 25g drojdie proaspata), 1 lingurita sare, 300ml apa calduta

Mod de preparare: Amestecam intr-un vas incapator faina, taratele, drojdia uscata si sarea.

IMG_2532Facem o gropita pe mijloc, adaugam uleiul si apa calduta si incepem sa amestecam compozitia din interior spre exterior pentru a ingoba bine faina.

IMG_2534 Cand devine prea tare pentru a mai fi amestecata cu lingura incepem sa framantam cu mana.

IMG_2536Daca e nevoie mai adaugam treptat putina apa si ulei ca sa se framante bine aluatul si sa rezulte o coca elastica.

IMG_2537 Lasam coca la dospit la loc calduros pana isi dubleaza volumul (aprox 1 ora).

Dupa ce a crescut, luam usor coca din vas si o punem pe masa infainata.

Pentru o painica impletita procedam in felul urmator:

1. impartim coca in 4 parti egale.

2. modelam 4 funii din coca de grosimi si lungimi cat mai egale

IMG_2538 3. Rasucim funiile doua cate doua rezultand doua funii rasucite

IMG_2542 4. rasucim cele doua funii rezultate intre ele

IMG_2544 5. netezim la capete si uite asa obtinem painica impletita.

IMG_2547

Ungem tava cu ulei, tapetam cu faina, punem coca in tava si mai lasam aprox 15min pe usa de la cuporul incins sa mai creasca putin si in tava.

IMG_2549Inainte de a da la cuptor ungem cu apa si presaram ceva seminte deasupra. Eu am pus susan si a iesit foarte aspectuasa.

IMG_2551Coacem la foc potrivit aprox 40-60min. Pentru a ne asigura ca s-a copt bine la mijloc facem testul cu scobitoarea.

Scoatem din tava si lasam sa se raceasca inainte de a o taia.

IMG_2577

A iesit super buna, sunt tare mandra de painica mea de casa. Am promis sa fac mai des ;)

IMG_2573

Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Interesantă retetă! Mă duc s-o încerc chiar acum! Pa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim de reteta.Sper sa-mi iasa si mie!
    am cautat-o ceva pana am gast-o la tine. Sanatate

    RăspundețiȘtergere
  3. din care taratea este? de grau, sau nu are importanta?
    thk

    RăspundețiȘtergere
  4. @Smile, eu am folosit tarata de grau dar poti folosi si altfel de tarata. Scuze pt raspunsul intarziat si spor la copt paine ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. in loc de faina alba se poate folosii faina integrala sau de secara?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails