sâmbătă, 15 august 2009

Pilaf cu legume (de post)

IMG_5810

La fel ca si mancarica de mazare cand eram mica nu mancam pilaf nici in ruptul capului. Nu mai stiu exact de ce :P dar cred ca nu imi trebuia un motiv anume, pur si simplu nu mancam :D

Mai tarziu l-am redescoperit si acum il ador. Se poate face si simplu fara legume dar mie cel mai mult imi place cel cu legume. Si daca va ganditi ca e un fel de ghiveci sa stiti ca diferenta o face cantitatea de orez. La ghiveci predomina legumele aici predomina orezul :P

Bun, acum ca am edificat eventualele neclaritati :P sa trecem la treaba!

Timp: 1h

Portii: 4

Ingrediente: 1 cana mica de orez obisnuit (nu basamati ca nu se va leaga), 2 linguri ulei, 1 ceapa mica, 1 morcov mic, 1 felie telina, 1/4 ardei gras, 1/2 rosie, 1 ciuperca (eu am pus 4 codite), …alte legume dupa preferinte (vinete, dovlecei,…), 1 felie lamaie (optional), 1 catel de usturoi (optional), sare, piper, patrunjel, marar, dafin, cimbru

Mod de preparare:

IMG_5782

Taiem legumele cubulete si spalam orezul in apa rece de trei ori pana ramane apa curata.

IMG_5786

Incingem uleiul intr-o cratita si punem ceapa si ardeiul la calit.

IMG_5783

Adaugam apoi restul de legume fara rosii si le calim impreuna cateva minute.

IMG_5785

Adaugam verdeata, condimentele si sarea.

IMG_5789

Apoi urmeaza orezul clatit si scurs.

IMG_5792

Calim orezul cateva secunde amestecand continuu sa nu se prinda la fund.

IMG_5794

Adaugam apoi rosia cubulete (eu am uitat sa pun ciupercile cu celelalte legume si le-am adaugat acum :P ) si apa.

IMG_5795

Regula e in felul urmator: 3 cani de apa la 1 cana de orez.

Asta o stiu de la mama :P

Dam focul la mic si lasam sa fiarba incet timp de aprox. 30-40min. Nu mai amestecam ca sa nu terciuim orezul. Eventual scuturam cratita.

IMG_5797

Asa arata dupa ce s-a umflat orezul.

IMG_5800

Adaugam felia de lamaie si dam pilaful la cuptorul incins pentru inca cateva zeci de minute ca sa se rumeneasca putin deasupra.

IMG_5802

Yamy! Delicious!

IMG_5816

Servim ca atare sau ca si garnitura la friptura.

IMG_5811 Pofta buna!

4 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails