miercuri, 16 noiembrie 2011

Prăjitură rustică cu dovleac

Prăjitură rustică cu dovleac
Asta e o reţetă de prăjitură aşa mai rustică iar compoziţia se poate înlocui şi cu brânză, mere, gem, orice… o bunătate.
Timp: 1h30min
Porţii: 8
Ingrediente: ~1kg pulpă de dovleac (bostan), 150g zahăr, vanilie, 4 linguri ulei, scorţişoară, miez de nucă
Aluatul: 100g unt (sau ulei), 150g zahăr, 1 ou, 1 iaurt mic (125g), 6-8 linguri de apă (sau lapte), 500g făină, 2 linguriţe praf de copt, coajă de lămâie, un praf de sare
Mod de preparare:
Pregătim întâi compoziţia. Iată frumuseţea mea de dovleac ce stătea mândru pe mormanul de nuci aşteptând să fie folosit…
Dovleac si nuci din gradina
Spălăm dovleacul, îl tăiem în jumătate şi curăţăm miezul cu seminţele. Prăjitură rustică cu dovleac - curatam pulpa de dovleac
Seminţele le alegeţi frumos, le spălaţi şi le puneţi la uscat. Le puteţi şi prăji uşor în cuptor. Sunt foarte bune de mâncat, să nu le aruncaţi ;)
Tăiem dovleacul felii şi curăţăm coaja cu un cuţit sau un curăţător de carofi.
Radem apoi pulpa pe răzătoarea mare sau o tăiem cuburi şi o mixăm la roboţel. A doua variantă e muult mai rapidă.
Prăjitură rustică cu dovleac - mixam dovleacul
Nu mai rămâne decât să punem pulpa într-o cratiţă încăpătoare împreună cu uleiul, zahărul şi vanilia şi să o călim la foc potrivit până se înmoaie (cam 30min).
Prăjitură rustică cu dovleac - calim dovleacul cu zahar
Între timp ne ocupăm de aluat.
Amestecăm untul moale cu făina, zahărul, sarea, coaja de lămâie şi praful de copt până obţinem nişte frimituri.
Prăjitură rustică cu dovleac - pregatim aluatul
Adăugăm oul, iaurtul şi frământăm. Turnăm căteva linguri de apă sau lapte atât cât e nevoie ca să obţinem un aluat elastic. Nu frământăm prea mult. Acoperim cu o folie şi dăm la frigider.
Prăjitură rustică cu dovleac - lasam aluatul la rece
Între timp pulpa de dovleac ar trebui să fie gata. Adăugăm scorţişoara şi miezul de nucă şi lăsăm să se răcească complet.
Prăjitură rustică cu dovleac - adaugam nuca si scortisoara
Eu am pregătit aluatul şi compoziţia într-o zi şi le-am lăsat la frigider până a doua zi când doar le-am asamblat. E mai uşor să faceţi aşa când aveţi mai multe feluri de mâncare de pregătit.
Am scos aluatul din frigider, l-am împărţit în două părţi inegale şi am întins cu sucitorul două foi. M-am folosit de două folii de plastic ca să nu se lipească aluatul de masa şi să nu mai pun făină în plus.
Prăjitură rustică cu dovleac - intindem aluatul
Am uns o tavă cu unt, am aşezat foaia de aluat mai mare şi am înţepat-o cu o furculiţă. Dăm tava la cuptorul preîncălzit la 180°C şi coacem aluatul timp de 10-15min fără să se coloreze.
Prăjitură rustică cu dovleac - intindem compozitia
Scoatem tava din cuptor, o lăsăm puţin să se răcorească şi aşezăm compoziţia în mod uniform. Aşezăm deasupra cea de-a doua foaie şi coacem în cuptor timp de aproximativ 30min până se rumeneşte.
Iată bunătate de prăjitură rustică cu dovleac tocmai scoasă din cuptor…
Prăjitură rustică cu dovleac - coacem 30min
Un miros în bucătărie de te înnebuneşte de poftă…
Lăsăm să se răcească complet apoi o porţionăm şi o servim pudrată cu zahăr din belşug.
Prăjitură rustică cu dovleac
E bună de zici că nu-i adevărat…
Să aveţi poftă!

5 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails