miercuri, 27 ianuarie 2010

Dulceaţă de kiwi şi portocale la maşina de pâine

IMG_2215_

Nu vă miraţi… maşina de pâine ştie să facă şi dulceţuri :P

E o investiţie foarte bună. Dacă încă nu o aveţi v-o recomand cu căldură, vă va fi de real ajutor în bucătărie ;)

Aşadar, am încercat pentru prima dată programul de dulceţuri al maşinii şi cum în această perioadă fructele de sezon sunt cele exotice am făcut o combinaţie între kiwi şi portocale, aşa de probă :P

Am urmat reţeta de dulceţuri pentru fructe zemoase din cartea maşinii şi iată ce mi-a ieşit…

Timp: 1h 05min

Porţii: 2 borcănele de ~300g

Ingrediente: 500g fructe (eu am pus 5 kiwi şi 1 portocală), 300-400g zahăr (cu aromă de vanilie am pus eu), 50g pectină

Mod de preparare:

Mare lucru nu avem de făcut. Doar curăţăm fructele, le tăiem cubuleţe sau le pasăm mărunt dacă vrem să iasă ca un jeleu şi le aşezăm în cuva maşinii.

IMG_2199_

Adăugăm zahărul şi pectina. Aceasta din urmă are rolul de a lega dulceaţa şi de a-i da o consistenţă gelatinoasă.

IMG_2201_

Fixăm programul de dulceţuri…

IMG_2202_

… şiii Start!

Cam asta facem noi, restul va face maşina de pâine ;)

După o oră şi un pic avem dulceaţa…

IMG_2204_

Eu am opărit 2 borcane într-o oală cu apă clocotită, le-am umplut cu dulceaţă fierbinte, am înfiletat capacele şi le-am întors cu fundul în sus ca să facă vid. Asta ca să se păstreze pentru o perioadă mai lungă.

IMG_2205_

Dacă veţi consuma dulceaţa într-un termen scurt atunci o puteţi păstra la frigider fără a mai opări borcanele.

Asta-i tot. Odată ce s-a răcit de tot e bună de păpat ;)

IMG_2475_

A ieşit foarte bună, cu un gust acrişor şi uşor înţepător de la kiwi, o aromă inedită. Nu mai gustasem niciodată până acum dulceaţă de kiwi sau portocale aşa că eram foarte curioasă ce va ieşi. Rezultatul m-a surprins în mod plăcut.

La scurt timp am preparat repede nişte gogoşele cu iaurt şi le-am mâncat cu dulceaţă, mmm o nebunie.

IMG_6374_

Iar weekendul trecut am pregătit un cheesecake cu o crustă din müesli (cereale şi fructe confiate) şi l-am acoperit cu un borcan din această dulceaţă. Combinaţia a fost trăznet ;)

IMG_2480_

Poftă bună!

5 comentarii:

  1. Super interesant. Nu m-as fi gandit niciodata ca o masina de paine are si functii din astea. Oricum..felicitari. Presupun ca merita efortul. pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai tocmai, efortul e minim ;) Masina face totul :P
    Te puup

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare fain, nu mai amesteci sa nu se prinda, meserie, meserie! Dulceata arata minunat, te felicit inca odata pt tot ce faci, pt frumosul tau blog, cu deosebitele tale preparate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Maria pentru vorbele frumoase. Intradevar dulceata se face foarte simplu si rapid cu ajutorul masinii de paine. Cred ca a fost cea mai buna investitie din bucataria mea ;)
    Te pup si iti doresc o zi excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  5. delicios..problema este ca nu gasesc pectina..decat gel fix de la dr.oetker...si sunt de acord cu cea mai buna investitie in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails