joi, 28 mai 2009

Mancarica de spanac

IMG_2918

O reteta clasica pe care mama o face destul de des in sezonul spanacului. Se prepara rapid si e foarte buna si incalzita a doua zi ;)

Timp: 30min

Portii: 2-3

Ingrediente: 300g spanac proaspat, 2 fire ceapa verde (sau 1 ceapa uscata mica), 1 morcov (mai mic), 1/2 ardei gras (eu am pus galben pentru contrast), 1 felie telina, 1 rosie (sau suc de rosii), 2 linguri ulei, sare, piper, dafin, patrunjel, busuioc, 1 felie lamaie, 1 ou, 1 catel de usturoi (optional)

Mod de preparare: Dam prin razatoarea mare morcovul si telina si taiem cubulete ardeiul si ceapa. Calim legumele in 2 linguri de ulei.

IMG_2896

Dupa ce s-au inmuiat legumele adaugam rosia maruntita sau sucul de rosii si lasam sa de-a intr-un clocot. Adaugam sare, piper, dafin, patrunjel, busuioc si un catel de usturoi maruntit (optional).

IMG_2898

Intre timp spalam si curatam spanacul.

IMG_2891

Punem o oala mare cu apa si sare la fiert si oparim spanacul. Inital el ocupa mult volum dar dupa ce se inmoaie ai impresia ca nici nu o sa fie suficient.

IMG_2893

IMG_2895

Eheh, mult a fost putin a ramas…v-am zis eu…

Dupa ce a dat intr-un clocot spanacul il scoatem (fara sa il scurgem de apa) si il punem peste legumele calite.

IMG_2902

Amestecam, adaugam o felie de lamaie si lasam sa mai dea in cateva clocote.

IMG_2903

Gustam, potrivim de sare, piper si ce-i mai trebuie si adaugam oul batut amestecand continuu sa se omogenizeze uniform.

IMG_2909

Mmmm buni, buni, …

IMG_2921

Servim cald ca atare sau cu iaurt sau smantana.

Pentru carnivori merge de minune langa o friptura la gratar, bunavointa de spanac sa fie…. :P

Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Am facut in week-end aceasta mancarica..mie nu-mi place deloc spanacul, dar aceasta combinatie m-a facut sa-l savurez.
    Bine ca am gasit reteta. De acum inainte numai asa il voi face :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa va fie de bine Ioana! Spanacul e foarte hranitor, ma bucur ca ai descoperit mancarica de spanac si ca ti-a placut ;)
    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails