vineri, 12 martie 2010

Lasagna cu spanac

IMG_2334_

Vă era dor de ceva bun cu spanac? Şi mie... :P

Am mai mereu spanac proaspăt în frigider fiindcă îl folosesc în mod curent la salatele pentru prânzul din sufertaş aşa că de câte ori îmi vine pofta să gătesc ceva cu spanac nu rămâne decât să cercetez prin cămară şi frigider să văd cu ce aş putea să-l combin ;)

Mi-au ieşit primele în cale foile de lasagna aşa că am ştiu pe loc ce o să prepar...

Timp: ~40min

Porţii: 4

Ingrediente: ~200g spanac proaspăt, ~400g foi de lasagna, 1 ceapă, 500g brănză proaspătă cremoasă, 50g telemea, 100g caşcaval, 1 ou, 1 lingură de ulei, sare, piper, rozmarin, busuioc, oregano

Sosul béchamel: 25g unt, 25g făină, 250ml lapte, sare, nucşoară

Mod de preparare:

Călim ceapa tăiată mărunt într-o lingură de ulei.

IMG_2303_

Spălăm, scurgem spanacul şi îl adăugăm peste ceapă la călit până se înmoaie.

IMG_2304_

Adăugam sare, piper, condimente (busuioc, oregano, rozmarin) şi amestecăm. Toată operaţiunea asta cu călitul spanacului nu trebuie să dureze mai mult de 5min. Vrem doar să îl înmuiem puţin că se va mai coace el şi în cuptor ;)

IMG_2305_

Luăm cratiţa de pe foc, adăugăm brânza proaspătă şi telemeaua rasă… mmm delicioasă compoziţia asta…

IMG_2315_

Buun, pregătim acum sosul Béchamel, un delicios sos alb pe bază de lapte şi unt.

Topim untul într-o crăticioară la foc mic şi încorporăm făina. Amestecăm bine bine şi luăm de pe foc. Adăugăm puţin câte puţin laptele călduţ în aşa fel încât să nu se formeze cocoloaşe. Punem din nou pe foc la minim pentru 10min amestecând continuu şi la final potrivim de sare şi nucşoară. Asta-i tot ;)

Turnăm puţin sos pe fundul tăvii şi aşezăm primul strat de foi de lasagna.

IMG_2318_

Alternăm compoziţia de spanac, caşcaval ras sau cubuleţe, foi de lasagna până le terminăm. Ultimul strat să fie de foi.

IMG_2320_

Turnăm restul de sos deasupra, batem oul, îl turnăm şi pe el în tavă şi deasemenea restul de caşcaval.

IMG_2325_

Coacem în cuptorul preîncălzit la foc mediu (180°C) timp de aproximativ 20min.

IMG_2329_

Yami, yami ce bunătate!!!

IMG_2339_

Am savurat bucăţica asta imediat cum am scos tava din cuptor, aşa de bine mirosea că nu am mai avut răbdare să se răcorească :P

Să aveţi şi voi poftă de spanac ;)

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails