marți, 20 octombrie 2009

Pastrama de oaie

IMG_0407

Hehehe, v-am promis pastrama de oaie acum o saptamana cand prezentam reteta de must. Pe atunci era la macerat insa weekendul asta a fost sortita gratarului. Ne-am desfatat cu o pastrama frageda alaturi de o bucata de mamaliga aburinda si o cana de must dulce si usor acidulat ;)

Prepararea nu-i mare filosofie, secretul e calitatea carnii de oaie sau berbecut care trebuie sa fie frageda si fara pielite sau tendoane.

Sa va spun cum am imbalsamat-o eu…

Timp: 4-5 zile

Portii: 2

Ingrediente: 2 felii pulpa de miel sau oaie frageda, 1 capatana de usturoi, 1/2 lingurita sare, 1/2 lingurita piper, 1/2 lingurita boia, 1/2 lingurita cimbru, 2 linguri vin alb

Mod de preparare:

Spalam si zvantam carnea de oaie cu servete de hartie. Daca e cazul o desosam si o potionam. Eu am avut doua felii de pulpa de oaie asa ca nu am mai avut ce portiona ;)

IMG_0309

Pisam usturoiul si pregatim condimentele intr-un vas.

IMG_0312

Amestecam condimentele pana obtinem o pasta si frecam bine carnea cu ea.

IMG_0315 IMG_0316

Turnam apoi doua linguri de vin alb peste carne si asta-i tot.

IMG_0318

Impachetam in folie alimentara si tinem la frigider 5-7 zile. O mai intoarcem dupa cateva zile ca sa stea umeda pe toate partile.

Asa arata inainte sa intalneasca gratarul :P

IMG_0399

Asa arata inainte sa intalneasca cutitul si furculita. Iubitului meu ii place mai prajita, el a facut gratarul :P

IMG_0413

Si asa arata inainte sa ma intalneasca pe mine :D

IMG_0414

Am servit cu cartofi prajiti, mamaliguta, castraveciori murati si must. Prea bun, un adevarat ospat…

Pofta buna si sa fiti sanatosi!

9 comentarii:

  1. pare gustoasa si arata bine

    RăspundețiȘtergere
  2. ;) este, este, stai sa vezi ce gratar o sa-ncing acum de Paste

    RăspundețiȘtergere
  3. am facut si eu pastrama dar am mai pus ceapa si morcovi si vin sa treaca peste carne este super

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa iti fie de bine!
    Interesanta idea ta cu ceapa si morcovi ;)
    O seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. incearca sa adaugi in ,,balsam,,un virf de cutit de silitra.da fragezime si culoare frumoasa la carne.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc frumos pentru sugestii insa eu prefer sa ma axez pe ingrediente cat mai naturale. Nu sunt o fanatica a produselor biologice insa chimicalele in bucataria mea nu sunt binevenite.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce am vazut in poze, nici de departe nu e carne de oaie/miel/berbec! Aspect,marime,culoare,culoarea grasimii, textura,nimic, absolut nimic in legatura cu oaia!

    RăspundețiȘtergere
  8. Te asigur ca ce vezi in poze sunt felii de pulpa superioara de oaie de cea mai buna calitate cumparate de la o carmangerie specializata din Belgia. Intradevar in Romania nu ai sa gasesti niciodata asa calitate, poate de aia par ireale pozele.
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. SUPER RETETA AM INCERCATO MS

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails