vineri, 29 octombrie 2010

Quiche Lorraine

IMG_2562_

Quiche Lorraine este o tartă aperitiv ce poartă numele regiunii Lorraine, Franţa, de unde defapt se şi trage. A devenit cu timpul arhicunoscută în întreaga Franţă dar şi peste hotare. Cel puţin în Franţa, nu există brutărie care să nu prepare şi să nu comercializeze această delicioasă tartă.

Iată cum o putem prepara acasă…

Timp: ~1h

Porţii: 6-8

Ingrediente: ~250g aluat sfărâmicios (pâte brisée), 200ml lapte, 200ml smântână dulce, 2 ouă + 1 gălbenuş, 200g piept de porc sărat (eventual kaizer sau bacon), 120g caşcaval Gruyèr (puteţi folosi şi alt tip de caşcaval), sare, piper, un praf de nucşoară

Mod de preparare:

Pregătim întâi aluatul după reţeta de aici. Puteţi folosi şi aluat gata preparat din comerţ dacă găsiţi de cumpărat.

IMG_2524_

Întindem aluatul cu sucitorul până obţinem o grosime de 3mm, îl aşezăm în tava de tartă unsă cu unt şi tapetată cu făină şi îl înţepăm din loc în loc cu furculiţa.

IMG_2525_

Pentru umplutură, batem bine laptele, smântâna, ouăle şi gălbenuşul. Adăugăm apoi sarea, piperul şi nucşoara după gust.

IMG_2529_

Ne ocupăm în continuare de pieptul de porc. Îl tăiem fâşiuţe şi daca este foarte sărat sau afumat sau prea gras îl opărim şi îl clătim în mai multe rânduri ca să nu dea un gust predominant tartei. Îl zvântăm apoi bine pe hârtie absorbantă şi îl aşezăm în tavă peste aluat. Turnăm amestecul de lapte în tavă şi acoperim cu caşcavalul ras sau tăiat bagheţele.

IMG_2534_

Coacem timp de 25-30min în cuptorul preîncălzit la foc potrivit (180°C) până se rumeneşte frumos deasupra.

IMG_2540_

Lăsăm să se răcorească câteva minute înainte de a o servi ca să se poată tăia bine.

IMG_2553_

Servim tarta călduţă cu o salată alături sau de ce nu, cu ceva murături că tot e vremea lor :P

E delicioasă, sper că v-am convins să o încercaţi ;)

IMG_2558_

Poftă mare!

6 comentarii:

  1. Mi se pare mie sau nu s-a prea copt crusta ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, crusta s-a copt insa e adevarat ca a ramas un pic cam umeda fiindca am lasat aluatul cam gros si compozitia a fost destul de lichida.
    Daca ai sa incerci reteta iti recomand sa intinzi bine aluatul in asa fel incat sa nu fie mai gros de 3mm si sa se poata usca bine ;)
    O zi frumoasa iti urez!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca sugestie pentru aluat, ai putea sa pui aluatul la cuptor vreo 10 min, si abia apoi sa il umpli cu restul de compozitie si il dai din nou la cuptor: poti pune putin pesmet peste aluat inainte sa pui umplutura(asta ca sa nu absoarba aluatul zeama). Oricum, arata foarte bine, mie imi plac la nebunie tartele!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos pentru sugestii, nu-i rea ideea cu coptul aluatului inainte, o sa incerc data viitoare ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte buna am incercat-o si eu :D si am sa mai incerc su alte retete de aici!

    RăspundețiȘtergere
  6. imi face pofta de pizza si placinta :D..presupun ca e gustoasa si crocanta, mai ales abia iesita din cuptor, mi-a lasat gura apa cand am vazut pozele, bravo :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails