marți, 9 februarie 2010

Pui asiatic cu ananas

IMG_0651_

Într-o seară mă tot învârteam în jurul unei jumătăţi de ananas şi nu ştiam ce să fac bun din ea. Am făcut rapid nişte căutări pe net, am sintetizat din mai multe idei de reţete ce aveau ca ingredient ananasul şi m-am pus pe preparat o chinezărie cu piept de pui şi multe alte arome asiatice :P

Timp: ~20min

Porţii: 2-3

Ingrediente: 3 jumătăţi de piept de pui fără piele şi oase, 2 felii grosuţe de ananas proaspăt (sau din conservă), 1 lingură cu vârf de făină sau amidon de porumb, 2 linguri sos de soia, 2 căţei de usturoi, 1 linguriţă ghimbir măcinat, 2 linguri ulei de arahide, 2 linguri suc de roşii (sau bulion diluat cu apă), 1 linguriţă rasă de zahăr, sare, piper

Mod de preparare:

Spălăm şi uscăm bine pieptul de pui cu şerveţe de hârtie.

IMG_0605_

Îl tăiem cuburi mai mari şi îl amestecăm cu făina sau amidonul.

IMG_0607_

Turnăm peste pui 2 linguri de sos de soia şi amestecăm bine.

IMG_0609_

Călim pieptul de pui într-o lingură de ulei la foc iute într-o tigaie încăpătoare sau în wok.

IMG_0611_

Scoatem puiul pe o farfurie şi îl menţinem la cald. Adăugăm în tigaie altă lingură de ulei de arahide şi călim rapid (câteva secunde) usturoiul mărunţit şi ghimbirul măcinat.

IMG_0613_

Stingem imediat cu 100ml apă sau suc de ananas din conservă, adăugăm zahărul şi ananasul tăiat cuburi.

IMG_0614_

Lăsăm să dea în câteva clocote la foc iute până scade zeama şi se înmoie ananasul.

Adăugăm apoi pieptul de pui, sucul de roşii şi mai dăm rapid într-un clocot.

IMG_0617_

Potrivim de sare, piper şi chinezăria e gata :P

IMG_0618_

Super interesant gustul de ananas combinat cu carnea de pui…

IMG_0642_

Am servit cu orez japonez cu ou şi a fost suuper buun.

IMG_0638_

Ne-am amuzat încercând să mâncăm cu beţişoare :D însă iubitul meu a abandonat rapid că foamea era mai mare decât dexteritatea de manevrare a instrumentelor :P

Poftă bună şi toate cele bune!

7 comentarii:

  1. Mmmmm..arata si suna delicios...si am eu o banuiala ca nu are multe calorii , asa-i?!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. ;) n-ar trebui sa aiba prea multe calorii, doar lingurita aia de zahar poate ca mai ridica totalul :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Eeeee , lingurita aia ar putea fi si zahar de trestie...ca nu se intampla nimic...:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Am degustat si aceasta reteta...minunata!De cand am devenit admiratoarea ta "infocata",nu trece o zi fara sa incerc o reteta "made by Trinity".Imi esti tare draga.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Te pup Corina, iti multumesc ca ma vizitezi cu asa mare interes. Te mai astept cu drag ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Am descoperit de curand acest blog, dar a devenit sursa mea de inspiratie in bucatarie. Chiar ieri am gatit ceva inspirandu-ma de aici: o combinatie intre retetele pui cu ananas si orange chicken. A iesit o minuntatie de "chinezarie".

    RăspundețiȘtergere
  7. tocmai am niste idei despre ce voi gati saptamana aceasta dupa ce am vizitat acest blog... super idei! multumiri :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails