joi, 26 noiembrie 2009

Bomboane Raffaello

IMG_0022_

Bombonicile astea au avut un succes nebun. De când le-am făcut ultima dată ţin mereu la îndemână ingredientele necesare să le prepar oridecâteori sunt solicitate ;)

Procedura de preparare este foarte uşoară şi în maxim 50min le aveţi frumos aşezate pe platou.

Reţeta este preluată de aici.

Timp: ~40min

Porţii: 4 (~15buc)

Ingrediente: 170g lapte condensat (un tub), 2,5 linguri rase lapte praf, 20g unt, 150g cocos, 15-20 sâmburi de migdale crude, napolitane simple sau cu vanilie (opţional)

Mod de preparare:

Înainte să încep prepararea bomboanelor am dat migdalele crude la cuptorul încins pentru câteva minute (aprox. 5min) să se rumenească foarte puţin şi apoi le-am lăsat la răcit. Au un gust mult mai bun dacă sunt usor rumenite, atenţie nu prăjite ci doar puţin rumenite.

Ok, începem…

Frecăm laptele condensat cu untul la temperatura camerei şi laptele praf. V-am mai povestit eu despre laptele condensat la reteta de dulce de leche. Nu trebuie confundat cu laptele pentru cafea care se găseşte în cutiuţele acelea micuţe. Laptele condensat este foarte dulce şi gros ca o cremă şi se vinde la tuburi (eu am găsit în Belgia de la Nestle) sau la cutii de tablă de 250g, 500g sau 1kg. Ştiu că nu prea se găsea prin magazinele din România dar cine ştie poate între timp a apărut şi pe melegurile noastre…

IMG_0008_

Buun… Rămăsesem la faza cu amestecatul laptelui condensat cu untul şi cu laptele praf.

IMG_0009_

Adăugăm apoi nuca de cocos (păstrăm 3 linguri pentru decorat), amestecăm bine şi dăm la frigider pentru 15-30min.

IMG_0013_

Dacă s-a întărit amestecul suficient încât să se poată forma bile din el atunci e ok, dacă e înca moale mai adăugăm nucă de cocos sau sfărâmăm câteva napolitane simple sau cu vanilie până obtinem un aluat tare care merge modelat în mâini. De la căldura mâinilor el se mai înmoaie aşa că trebuie să lucrăm destul de repede cu el după ce l-am scos din frigider.

IMG_0014_

Modelăm bile de mărimea unei nuci cu o migdală la mijloc, precum adevăratele Raffaello ;)

E bine să avem mâna udă sau unsă cu puţin unt sau ulei pentru că este cam lipicioasă compoziţia.

IMG_0015_

IMG_0016_

Tăvălim apoi bombonelele prin cocos şi le aşezăm pe hârtiuţe inviduale, pentru aspect nu de altceva :)

IMG_0017_

Frumoase…

IMG_0030_

Păstram la frigider până în momentul servirii. Se pot păstra până la o săptămână (sau poate chiar şi mai mult) la frigider, asta dacă rezistă nemâncate toată perioada asta :D

IMG_0038_1

Şi o secţiune :P

IMG_0035_

De Crăciun am pregătit o cutiuţă specială pentru Moşu’ cu bomboane Raffaello în varianta cu napolitane de vanilie.

IMG_2156_

Delicioase… Moşul a fost impresionat şi a lăsat muulte cadouri sub brad ;)

IMG_2160_

Poftă bună!

16 comentarii:

  1. Clar nu rezista o saptamana la frigider... nemancate!! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. :D A fost testat, cutiuta aceea aurie in care le-am pastrat s-a diminuat progresiv pe parcursul a 2 zile :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna,
    Am o intrebare:in loc de lapte condensat la tub ce as putea folosi? Nu stiu daca in tara se gaseste.
    Apropo bomboanele arata super; decat sa dai multi bani sa le cumperi cred ca ies mai ieftin si mai bune facute in casa.
    puup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Onuta, hmmm buna intrebarea cu inlocuitul laptelui condensat...
    Pai cred ca ai putea sa pui mai mult unt(cam 100g), sa pui zahar pudra cam 100g, o lingurita de smantana si vezi ce consistenta obtii. Cred ca nu va fi suficient de tare asa ca mai pune inca vreo 2-3 linguri de lapte praf, nuca de cocos si napolitane sfaramate pana iti iese pasta tare si o poti modela bilute. Dai la frigider inainte de a modela ca sa se intareasca.
    In principiu reteta asta de bomboane Raffaello nu e batuta in cuie, o adaptezi in functie de necesitati.
    Sunt curioasa cum iti ies...
    O sa incerc si eu odata sa fac fara lapte condensat si o sa pun reteta pe blog.

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,
    Daca intr-un alt "comentariu", cel la ciorba de burta falsa, ti-am spus de unde poti procura burta de vaca, e randul meu sa te intreb, de unde cumperi din Belgia, napolitane!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Eugenia, nu inteleg la ce comentariu te referi despre burta de vaca. Nu cred ca exista vreunul pe tema asta... Oricum sa stii ca ma intereseaza informatia cu procuratul burtii de vaca in Belgia asa ca te rog sa imi spui si mie :)
    Despre napolitane, e buna intrebarea ta :)
    Le-am cautat indelung si am vazut doar napolitane cu ciocolata pe la Colruyt cred.
    Pe cele cu vanilie in schimb le cumpar din Olanda :P Mergem cel putin odata pe luna sa cumparam lapte olandez (ca nu ne place cel belgian) de la un supermaket AH din Breda si acolo am gasit si napolitane cu vanilie ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. uof..lapte condensat...in brazilia este un lucru foarte normal...se pune peste fructe..se face si un super desert brigadeiro...yummy..si in italia am gasit lapte condensat..unii dintre ei nici nu stiau ce este...si mi am luat vreo 3 cutii de la nestle..dar nu mai am..in constanta am cautat pe la toate supermarket urile...dar nu este asa ceva...
    aveti idee unde gasesc?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna, din pacate eu locuiesc in Belgia si nu te pot ajuta cu detalii despre unde s-ar putea gasi lapte condensta in Romania. Eu aici gasesc in supermarket-uri de la Nestle sub forma de tub ca pasta de dinti. Incearca evetual pe la Real, Carrefour, Metro...
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  9. lapte condensat gasiti in Republica Moldova. Cu siguranta aveti ceva prieteni, cunoscuti de pe acolo... rugati-i sa va faca rost, si nici nu e foarte scump, in jur de 5 lei.

    RăspundețiȘtergere
  10. Am gasit lapte condensat la carrefour "DeLatte" uraaaa!! ma apuc de bomboane, sper sa-mi iasa :)

    We placut!
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  11. ;) spor Diana, sa imi spui cum ti-au iesit!

    RăspundețiȘtergere
  12. gasiţi reţeta de lapte condensat pe www.culinar.ro

    mi-a plăct mult reţeta ta de pesto din frunze de ridichi. am să o fac sigur.
    pa

    RăspundețiȘtergere
  13. puteti folosi lapte praf inloc de lapte condensat . atentie lapte praf pt cofetarii nu cel pentru copiii :)) . eu locuiesc in italia iar laptele praf il gasesc la magazinele romanesti sau cele rusesti. am o reteta si cu ciocolata alba .. dau posteaza la acest comentariu si ma duc sa caut caietul meu de retete .... revin

    RăspundețiȘtergere
  14. .. am revenit .. reteta cu lapte praf e mostenire de la mama :))) .. un pachet unt , 250g zahar pudra, 250 g lapte praf, 2-3 linguri cocos, arome si fructe ( eu pt a diversifica folosesc cocos colorat si\sau cacao) .. untul se topeste la temperatura camerei , cand e moale .. moale se adauga zaharul pudra, cocosul, aromele si laptele praf . cu mana sau cu o lingura de lemn se amesteca ingredientele energic pana devine o pasta numa' buna de modelat . restul .. e istorie .. de formeaza bilele in causul palmei si se dau prin cocos . pt poze sau mai multe detalii eu am un cont de facebook .. multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumim frumos pentru reteta ;) Acum ca se apropie sarbatorile de iarna o sa incerc reteta ta negresit. O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  16. Bună, vreau să-ţi spun că îmi place foarte mult blogul tău, dar vreau să te întreb un lucru. Eu planific să particip la un târg de dulciuri şi vreau să fac bomboane din astea, dar mă tem că se vor topi foarte repede. Ce zici? Cât de tari ies?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails