duminică, 21 iunie 2009

Scampis in sos de usturoi

IMG_4270

Nu pot spune altceva decat ca este un deliciu absolut. Poate ca este cea mai fina si mai delicioasa mancare pe care am gatit-o vreodata. A intrat detasat in topul celor mai reusite mancaruri ;)

Timp: 40min

Portii: 2

Ingrediente: 500g (20buc) scampis (creveti), 300g smantana, 20g unt, 3 catei de usturoi, 1-2 lingurite bulion (suc de rosii, ketchup…), busuioc, patrunjel, sare, piper, nucsoara macinata, ienibahar (aprox 10 bobite mici sau 4 mari)

Mod de preparare:

Spalam scampis in apa rece si ii punem pe servete de hartie sa se absoarba apa.

IMG_4244

Incingem untul in tigaie si ii punem la calit.

IMG_4248

Calim pe ambele parti si ii scoatem pe o farfurie cand carnea a devenit albicioasa si tare (nu le trebuie mai mult de cateva minute).

IMG_4253

Deliciosi, i-as manca direct asa … :P

Sa continuam :)

In aceeasi tigaie in care am calit scampis adaugam smantana, usturoiul maruntit si putina verdeata (busuioc si patrunjel proaspat).

IMG_4255

Mai adaugam si un varf de cutit de nucsoara macinata si cateva bobite de ienibahar. Saram, piperam si lasam focul la minim.

IMG_4256

Amestecam din cand in cand si dupa aprox 5min adaugam 1 sau 2 lingurite de bulion in functie de cat de mult se coloreaza sosul. Ideal ar fi sa obtinem un sos roziu in ton cu scampis ;) asa ca reglati cantitatea de bulion ca sa obtineti aceasta culoare.

IMG_4257

Dupa inca 5min in care am amestecat usor in sos adaugam scampis si inca putina verdeata.

IMG_4261

Ii incorporam usor in sos si mai lasam pe foc cateva minute sa se combine aromele.

IMG_4267

Asta e tot. Nu prea se observa bine din poza culoarea sosului, este de un roziu pal foarte aspectuos.

IMG_4271

Servim cu garnitura de cartofi prajiti, orez soté sau paste.

IMG_4274

Pofta buna la delicii!

3 comentarii:

  1. am mancat-o la tine
    de mult nu am mai mancat ceva atat de gustos
    am crezut ca mi se face rau de cat am mancat
    este super, super
    am facut si eu si mi-a iesit aproape la fel de bun.
    abia astept sa ma mai inviti la masa la tine si sa ma delectezi cu aceasta mancare atat de simpla dar atat de gustoasa si de sanatoasa
    sa traiesti si sa mai faci toate bunatatile

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumesc frumos pentru aprecieri, cu siguranta o sa va mai pregatesc creveti cand ne vom revedea. Va asteptam cu drag!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails