marți, 12 iulie 2011

Humus

IMG_6983_

Humus este o pastă de năut foarte răspândită în ţările arabe ce se serveşte cu pâine ca aperitiv sau ca şi garnitură la salate sau fripturi. Şi grecii fac humus, la ei se cheamă Houmos şi se serveşte cu măsline, capere sau ceapă roşie.

Acum ştiţi vorba aia “câte bordeie atâtea obiceie”, fiecare naţie şi regiune are reţeta ei de humus însă la final reţeta de bază trebuie să aibă musai: naut, ulei, pastă de susan (tahina), zeamă de lămâie şi usturoi.

Eu le-am combinat în felul următor…

Timp: 25min

Porţii: 4

Ingrediente: 400g naut fiert şi scurs, 2 linguri de tahina (pastă de susan), 1/2 lămâie verde sau galbenă, 1 căţel de usturoi, 50ml ulei de măsline, sare, piper

Mod de preparare:

Dacă aveţi năut boabe uscate îl puneţi la înmoi de cu seara şi îl fierbeţi a doua zi exact ca pe fasole. Eu am folosit naut gata fiert din conservă ca să meargă treaba mai repede ;) L-am scurs bine de zeamă şi l-am clătit cu apă rece.

IMG_6954_

Apoi l-am pus frumuşel în mixer şi am început să pun peste el restul de ingrediente. În imagine vedeţi sticla de tahina, pasta de susan. Sincer pe mine nu m-a dat pe spate, dacă nu găsiţi de cumpărat puteţi să o săriţi după părerea mea.

IMG_6955_

Am pus şi restul de ingrediente şi am dat la mixat până s-a făcut pastă.

IMG_6956_

Dacă iese prea groasă şi nu se pasează bine mai adaugaţi un strop de apă sau zeamă de lămâie.

IMG_6958_

Cam asta-i toată treaba. Punem pe farfuri, stropim cu puţin ulei de măsline şi ornam cu ce ne trece prin cap. Eu am presărat puţină boia de ardei şi câteva capere.

IMG_6961_

Am servit la masă cu baghetele de morcov, ardei gras şi biscuiţi aperitiv cu susan.

IMG_6982_

Bun, ne-a plăcut ;)



Poftă mare şi vouă!

7 comentarii:

  1. Am facut si eu candva, dar ai mei n-au vrut. :(
    E bun, mie mi-a placut, dar mofturosi ca ai mai n-ai mai vazut! :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Hehe, stiu povestea... daca n-ar fi fost sa-l facut cand am avut musafiri l-as fi mancat singura :D

    RăspundețiȘtergere
  3. incearca sa mananci humus cu paine prajita sa vezi cat ii schimba gustul si e mult mai bun.

    RăspundețiȘtergere
  4. incearca sa mananci humus cu paine prajita sa vezi cat ii schimba gustul si e mult mai bun.

    RăspundețiȘtergere
  5. Incearca sa adaugi in compozitie si chimen macinat(daca va place)...ii schimba aroma.La final,pe langa boia,ornez si cu menta uscata si uneori cateva boabe de naut :)
    Pasta tahini pe care eu am fosit-o ,avea consistenta untului de arahide...cea din fotografiile tale e ca o maioneza,parca...poate de aceea nu ti-a placut.Cand nu am pasta tahini din comert,imi prepar singura(250-300 g seminte de susan le pun in cuptor la 100grade pt.5-8 min/sau pe foc mic in tigaie pe aragaz,invartind din cand in cand si avad grija sa nu se arda-in acest caz devin amare si strica aroma pastei.Dupa ce au capatat o culoare usor aurie si sunt crocante,pun semintele in blender impreuna cu 3 linguri de ulei susan/masline sau chiar si de floarea soarelui+putina sare si mixez pana obtin o pasta fina.Pun totul intr-un borcanel si pastrez la frigider)
    Humusul imi place cu lipii prajite(le dau cateva minute la cuptor) si neaparat cu ceai...
    Sper sa-ti fie de folos ce am scris! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. si foarte important...trebuie neaparat pasta tahini!Nu cred ca ca se poate sari pasul asta...isi pierde farmecul si gustul :) eu pun 2-3 lingurite,dar depinde de gustul fiecaruia. te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mutumesc frumos Corina, chiar nu stiam ca pasta Tahini se poate face asa usor acasa. Cu siguranta o voi prepara data viitoare, cea cumparata nu mi-a placut deloc.
    Te puup si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails