marți, 14 aprilie 2009

Cosiţe cu brânză dulce

IMG_2800

Tare interesante cosiţele cu branza dulce, au o forma foarte frumoasa si la gust nu mai vorbesc… foarte foarte fragede, delicioase! Reteta am gasit-o pe net, denumirea imi apartine :P

Timp: 1h 30min

Portii: 7-8 (~20buc)

Ingrediente:

Aluat: 500g faina, 1 ou, 1 plic drojdie uscata (25g drojdie proaspata), 125ml lapte, 75g unt, 2-3 linguri zahar, 1 plic zahar vanilinat, un praf de sare, 1 ou pt uns

Umplutura: 500g branza dulce (eventual amestecata cu putina telemea rasa), 1 ou, 75g zahar, 1 plic zahar vanilinat, coaja de lamaie/portocala rasa, 1 fiola esenta rom, stafide (dupa gust)

Mod de preparare:

Incepem cu pregatirea aluatului. Incalzim laptele si untul.

IMG_2728

Punem faina intr-un vas incapator, amestecam cu drojdia uscata si apoi facem o gaura pe mijloc.

IMG_2725 Adaugam pe mijloc oul, zaharul, zaharul vanilinat, un praf de sare si cate putin din laptele caldut.

IMG_2729 Incorporam incet ingredientele pana epuizam tot laptele si framantam un aluat mai moale pana se desprinde de vas.

IMG_2732 Lasam la crescut timp de 30-40 min.

Am gasit pe net un truc pentru dospirea aluatului. Se incalzeste putin cuptorul (nu foarte tare totusi), stingem flacara si bagam vasul cu aluatul in cuptor cu usa inchisa. In felul acesta aluatul dospeste in legea lui la caldurica fara batai de cap. ;) super idee nu?

IMG_2736 Cat dospeste aluatul pregatim compozitia.

IMG_2737 Amestecam branza proaspata cu zaharul, 1 ou, 1 albus (galbenusul e pentru uns), stafidele, esentele si coaja de lamaie/portocala. Adaugam 1-2 linguri de gris daca branza e prea zemoasa.

IMG_2739 Dupa ce aluatul si-a dublat volumul incepem impletirea cosiţelor.

IMG_2740Impartim coca in doua, intindem cu sucitorul o foaie si o taiem in patrate.

IMG_2744 Crestam un patrat de coca pe margini,IMG_2745

punem 2 linguri de umplutura pe mijloc

IMG_2746 si apoi impletim marginile una cu una dupa cum se vede in imagine.

IMG_2747 Se pun in tava cu hartie de copt si se mai lasa sa cresca aprox 10-15min.

IMG_2754 Se ung cu galbenusul de ou si se coc la cuptorul incins 15-20min.

IMG_2757Asa arata scoase din cuptor.

IMG_2763

Foarte apetisante…

IMG_2773

IMG_2793

Si o sectiune in varianta pudrata cu zahar.

IMG_2799

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. SUNT DELICIOASE NU AM CUVINTE ITI MULTUMESC PT RETETA SI O SA MAI FAC FAMILEI MELE CU SIGURANTA.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur foarte mult ca le-ai incercat si v-au placut ;) La cat mai multe retete delicioase pentru cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc! azi am incercat si eu reteta...inca nu sunt gata, aluatul e la dospit iar umplutura mi-a iesit gustoasa..mmm.Am folosit in loc de stafide, curmale, ca asta am avut.
    Apreciez mult retetele tale, iar imaginile ma ajuta sa nu uit procedeele de la calculator la bucatarie ;) te saluta Mihaela, o bucatareasa cam stangace!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. mmm cred ca e super interesanta umplutura cu bucatele de curmale o sa incerc si eu la urmatoarea tura ;) Nu am mai facut de mult cositele astea si acum ca mi-ai amintit de ele mi se facu o pofta :D
    te pup si la cat mai multe bucate delicioase

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails