miercuri, 7 septembrie 2011

Peach crumble ~ Piersici cu frimituri

IMG_7098_

Eraţi curioşi ce-am mai făcut cu piersicile din grădină care n-au devenit între timp gem?

Păi o parte le-am făcut în mai multe ture “peach crumble” adică în traducere piersici cu frimituri sau mai bine zis cu crustă ;) şi cu altele am experimentat nişte tarte bune bune (urmează în posturile viitoare) 

Crumble de fructe este un desert clasic al bucătăriei englezeşti, extrem de simplu şi uimitor de gustos atât cald cât şi rece.

Eu l-am făcut cam aşa…

Timp: ~40min

Porţii: 4

Ingrediente: 6 piersici coapte şi aromate, 2 linguri de unt moale, 2 linguri de nuci/alune/mijdale măcinate, 3 linguri de făină, 2-3 linguri de zahăr, miez de păstaie de vanilie, coajă de lămâie, un praf de sare, 1 linguriţă de rom, scorţişoară (opţional)

Mod de preparare:

Amestecăm untul moale, nucile/alunele, făina, zahărul, vanilia, romul, sarea şi coaja de lămâie până obţinem nişte frimituri.

IMG_7092_

Spălăm piersicile, le tăiem felii sau cuburi şi le aşezăm în 4 tăviţe individuale sau într-un vas mai mare.

IMG_7094_

Presărăm puţin zahăr deasupra şi eventual scorţişoară dacă doriţi apoi aşezăm cu degetele frimiturile de aluat.

IMG_7096_

Coacem timp de 25-30min în cuptorul preîncălzit la 180°C până se rumeneşte deasupra.

IMG_7102_

Servim pe loc cu mentă proaspătă, îngheţată sau frişcă sau lăsăm să se răcească complet.

IMG_7110_

E un desert la îndemâna oricui care se poate prepara cu orice alt fruct, experimentaţi doar ;)

Poftă mare!

2 comentarii:

  1. Super!! Imi place asa mult crumble-ul! Te invit sa participi luna asta la provocarea "Dulce Romanie" http://bettykitchen.wordpress.com/2011/09/01/provocarea-lunii-septembrie-dulce-romanie-2011/

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails