miercuri, 18 noiembrie 2009

Ton grătar, gnocchi, legume şi sos parmezan

IMG_1292_

Pentru mâine sufertaşul are ton proaspăt la grătar cu legume grillate, gnocchi (paste cochilii) şi un sos aromat de parmezan, smântână dulce, coriandru şi alte bunătăţi :)

Timp: 20min

Porţii: 1

Ingrediente: 1 file de ton proaspăt sau congelat, ~125g paste ghocchi (cam 4 mâini), 1 lingură de ulei de măsline, oregano, mărar, sare, piper, felii de bostănei (dovlecei) verzi, 1/2 ardei capia

Dressing: 2 linguri de smântână, 1 linguriţă parmezan ras, boabe de coriandru, rozmarin, piper boabe asortat (alb, negru, verde şi roşu), puţină zeamă de lămâie, sare

Mod de preparare:

Am spălat fileul de ton în apă rece şi l-am pus pe şervete de hârtie să se absoarbă apa.

Între timp am încins bine grătarul, l-am uns cu foarte puţin ulei de măsline şi am pus tonul şi legumele la grillat fără nici un fel de adaos. Când au fost gata (nu le-am ţinut mai mult de 2 min pe o parte) le-am stropit cu puţină zeamă de lămâie.

Pastele au fiert în legea lor în apă cu sare 8min cât scria pe pungă, apoi le-am scurs, le-am aşezat în sufertaş şi am mai adăugat peste ele o lingură de ulei de măsline, oregano, mărar, sare şi puţin piper proaspăt râşnit.

Pentru dressing am sfărâmat în mojar boabele de coriandru, piper, rozmarinul şi sarea. Am adăugat parmezanul ras, smântână dulce şi câtiva stropi de zeamă de lămâie.

Asta-i tot. O să văd mâine ce “nebunie” a ieşit. Sper în sensul bun al cuvântului ;)

Se serveşte cald, voi turna sosul peste toate şi voi încălzi la cuptorul cu microunde .

A, şi să nu uit, fructul pentru mâine: o portocală.

Pe curând!

Un comentariu:

  1. Stiu că acum o fac pe "Laudă-mă gură" dar nu pot să mă abţin :D
    Tocmai m-am întros de la masă şi ţin să vă spun că mâncărică asta mi-a încântat papilele gustative...
    Nu stiu ce mi-a plăcut mai mult: tonul la grătar cu un gust fin de lămâie şi consistenţa unei fripturi de vită (sincer, nu zici că-i peşte), pastele al dente cu aromă deosebită de oregano, legumele grillate delicioase sau sosul ăsta de parmezan cu coriandru care a fost sublim şi care a scăldat totul într-o aromă incredibilă...
    O fi combinaţia asta la categoria "Prânzul din sufertaş" dar vă spun eu că e o mâncare de zile mari. O să o promovez cu prima ocazie la o cină cu pretentii ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails