duminică, 30 august 2009

Tarta cu mere

IMG_4913

Cu tarta asta mi-am inaugurat forma de tarta de sticla cumparata de curand :P

O tarta foarte fina si aromata, am fost foarte multumita de cum mi-a iesit si deasemenea a fost foarte apreciata de cei care au gustat-o ;)

Timp: 1h 15min

Portii: 6-8 (1 tarta cu diametrul de 26cm)

Ingrediete:

Pentru aluat: 250g faina, 100g unt, 40g zahar, 1 ou, un praf de sare

Pentru compozitie: 5-7 mere, 1 ou, 30g faina, 50g zahar, 250ml lapte, coaja de lamaie, 1 plic zahar vanilat (sau miezul a 1/2 pastaie vanilie)

Mod de preparare:

Scoatem untul din frigider cu o jumatate de ora inainte de a incepe prepararea aluatului.

IMG_4872

Faramantam un aluat din faina, untul taiat feliute, zaharul, oul si un praf de sare si il dam la frigider.

IMG_4873

Intre timp ne ocupam de copozitie.

IMG_4876

Frecam oul cu zaharul pana devine o crema apoi adaugam faina, coaja rasa de lamaie si vanilia.

IMG_4877 IMG_4879

La final adaugam laptele putin cate putin pana se incorporeaza in crema.

IMG_4881

Scoatem coca din frigider si o intindem in forma de tarta tapetata cu unt si faina.

IMG_4884 IMG_4885

Pff destul de grea operatia asta… coca e tare si nu prea vrea sa se modeleze in forma… dar am dovedit-o eu :P

IMG_4883

Curatam merele de coaja si cotor, le taiem feliute si le asezam intr-o oarece ordine in tava de tarta.

IMG_4886

Eu am format un trandafir din mere :D

IMG_4887

Turnam apoi crema de lapte peste mere si presaram putina nuca macinata, scortisoara sau zahar dupa preferinte. Eu am pus nuca si zahar.

IMG_4888

Dam la cuptorul preincalzit la foc mediu (180°) pentru aprox 45min.

IMG_4889

Scoasa din cuptor…

IMG_4894

Buna, buna, blatul e crocant nisipos, crema de lapte devine ca o budinca aromata si merele rumenite completeaza gusturile…

IMG_4921

IMG_4925

Pofta buna!

6 comentarii:

  1. frumos... teai muncit mult sa il scrii aici si chiar nimeni nu la comentat uite ca iti comentez eu :bravo

    RăspundețiȘtergere
  2. lam scris la o ora fixa pa ala primu

    RăspundețiȘtergere
  3. inseamna ca ma iubeste cineva

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna. Am si eu o intrebare. Pot folosi ca baza blatului in loc de coca, un blat din biscuiti digestivi si alte felurile de biscuiti dati in robot? Ar tb sa las mai pui la cuptor atunci? Ms. Sophie

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Sophie, bineinteles ca poti inlocui blatul de aluat cu biscuiti maruntiti. Coace prajitura doar 30min cat sa se rumeneasca merele. Sunt convinsa ca va iesi ceva yammy ;)
    Spor si o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails