marți, 6 iulie 2010

Wok de scampis cu caju

IMG_3800_

V-am mai povestit eu ce mult ne plac creveţii iar asta e o reţetă foarte gustoasă cu influeţe asiatice care în plus se face şi rapid.

Timp: ~30min

Porţii: 3-4

Ingrediente: 300-400g creveţi scampis (cu cât mai mari cu atât mai bine), 100g alune caju, 300g legume congelate pentru wok (morcovi, fasole verde, muguri de porumb, mazăre, ardei gras, ceapă, brocoli…), 1 lingură dulceaţă de ceapă sau miere de albine, 2 linguri ulei de arahide, 1 roşie, 1 lingură de sake (vin de orez), 1 lingurită ghimbir pudră, 2 căţei de usturoi, 2 linguri sos de soia, 1/2 ardei iute, 1 linguriţă amidon de porumb, sare, piper

Mod de preparare:

Spălăm şi uscăm bine creveţii pe prosoape de hârtie.

IMG_3786_

Încingem o lingură de ulei de arahide, adăugăm puţin ghimbir, un căţel de usturoi mărunţit şi alunele caju.

IMG_3789_Când alunele încep să prindă culoare aurie adăugăm creveţii şi călim la foc iute nu mai mult de 2-3 minute.

IMG_3788_

Punem deoparte creveţii la loc cald şi în acelaşi wok turnăm încă o lingură de ulei, restul de ghimbir şi încă un căţel de usturoi mărunţit.

IMG_3790_

Adăugăm legumele congelate direct de la congelator şi le călim la foc iute. În acest fel vor rămâne crocante după ce se coc.

Pregătim un sos din dulceaţă de ceapă, sos de soia, sake, ardei uite mărunţit, amidon şi roşia tocată.

IMG_2897_

Adăugăm sosul peste legume şi călim cam 5-8min.

IMG_3793_

La final adăugăm creveţii şi alunele, potrivim de sare, piper şi luăm de pe foc.

Servim cu orez simplu sau paste chinezeşti ;)

Noi am servit cu tagliatelle de orez…

IMG_3801_

Iar cu altă ocazie am servit cu tăiţei chinezeşti cu ou şi cu bucăţele de ceapă verde…

IMG_2908_

E o chinezărie foarte rapidă şi delicioasă, sper să o încercaţi.

Poftă mare!

2 comentarii:

  1. le-am gustat , sunt super, am mancat tot ,mi-au placut la nebunie.Cand ma mai inviti? Atunci vin si cu Suzy. O vrei? E cuminte si papa tot;

    RăspundețiȘtergere
  2. te pup mami, va mai asteptam cu drag!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails