miercuri, 19 ianuarie 2011

Orez cu friptura de ieri

IMG_6080_

Nu ştiu la voi cum e dar eu de câte ori fac vreun pui la cuptor mereu rămâne cel puţin o porţie de piept nemâncată. Aşa s-a întâmplat şi cu fazanul flambat pe care l-am gătit de sărbători. A două zi parcă nu mai are nimeni chef să mănânce friptura de ieri şi uite aşa suntem tentaţi să risipim mâncarea. Eu nu arunc mâncare niciodată atâta timp cât nu este alterată. Doar faptul că poate nu avem chef să o consumăm sub o anumită formă nu ne opreşte să fim inventivi şi să o transformăm în alt preparat în combinaţie cu alte ingrediente. Nu e vorba aici de sărăcie ori zgârcenie, ci de respect faţă de alimente şi faţă de banii noştri.

Vă propun acest orez la tigaie ca una din nenumăratele posibilităţi de a folosi bucăţi de carne rămase din friptura preparată cu o zi înainte, fie ea de pui, porc, vită sau chiar peşte.

Timp: ~30min

Porţii: 2-3

Ingrediente: 125g orez cu bobul lung (sau basmati), 175-200g friptură (pui, porc, vită sau peşte), 2 linguri ulei (de arahide am folosit eu), 1 ou, 1 ceapă, 1-2 căţei de usturoi, 1 lingură curry, 2 linguri ketchup (sau bulion amestecat cu puţin zahăr), 85g mazăre congelată, 1 lingură sos de soia, sare, piper, ardei iute (optional), condimente uscate (cimbru, dafin, oregano, busuioc,…)

Mod de preparare:

Iată pieptul de fazan pe care l-am folosit eu şi o parte din celelate ingrediente.

IMG_6062_

Punem orezul la fiert conform indicaţiilor de pe ambalaj. În medie durează cam 10min.

Batem oul cu două linguri de apă, adăugăm sare şi puţin piper şi îl prăjim ca o omletă într-o tigaie cu o lingură de ulei.

IMG_6063_

Păstrăm omleta separat pe o farfurie.

Tăiem friptura fâşii şi o călim rapid cu puţin ulei într-o tigaie încăpătoare sau wok.

IMG_6064_

O scoatem şi o păstrăm separat.

Călim apoi ceapa mărunţită într-o lingură de ulei. Când devine sticloasă adăugăm usturoiul tocat, curry, ketchup-ul şi mazărea congelată şi lăsăm pe foc 2 minute.

IMG_6066_

Adăugăm orezul fiert şi scurs, carnea, condimentele şi 100ml de apă.

IMG_6068_

Lăsăm să fiarbă la foc mediu cam 6min amestecând din când în când.

IMG_6074_

Roluim omleta şi o tăiem felii.

IMG_6076_

O adăugăm peste orez împreună cu sosul de soia. Amestecăm bine şi servim cu verdeaţă deasupra şi ceva murături sau salată ;)

IMG_6081_

Cu puţin spirit practic putem obţine din friptura rămasă de ieri o mâncare excelentă pentru cina de azi ;)

Spor!

3 comentarii:

  1. Arta delicios, sireturile de omleta sunt o super incantare pentru cel mic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea,ma bucur ca mai exista cineva care are respect, pentru munca ei, deoarece ne respectam pe noi, atunci cand reusim sa nu risipim. Putem sa ne gandim ,ca, altii,ar manca ce aruncam noi chiar si un pic mai vechi, dar nu au posibilitati
    financiare nici pentru painea cea de toate zilele. Da-mi voie sa te adaug la lista mea de bloguri(eu sant incepatoare), ptr. ca ai toate aprecierile mele. Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mona, multumesc frumos pentru comentariul tau. Ma bucur nespus ca imi impartasesti convingerea ca aruncatul mancarii este o lipsa de respect fata de alimente si fata de banii nostri.
    Mult succes la gatit si bloggerit ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails