duminică, 17 aprilie 2011

Quiche cu somon fumé

IMG_5187_

Se apropie Paştele cu paşi repezi şi mă cam ia prin surprindere că nu prea am avut timp să pun mai nimic la punct. Dar nu-i nimic, mai e o săptămână în care sper eu să mă organizez cât mai bine.

Până una alta vă mai dau nişte idei de aperitive… azi tartă aperitiv cu somon afumat şi praz ;)

E ceva aşa foarte rafinat şi nu cere cine ştie ce bătaie de cap.

Timp: ~40min

Porţii: 6-8

Ingrediente: 1 foaie aluat brisée sau foietaj (pregătită în casă sau cumpărată), 1 fir de praz fără frunze, 2 linguri ulei de măsline, 200g somon afumat, 3 ouă, 200ml smântână dulce, sare, piper, 2 linguri iarba ciorii (arpagic) tocat

Mod de preparare:

Tăiem prazul rondele fără frunzele cele verzi şi scorţoase.

IMG_5159_

Îl călim apoi 2 minute într-o tigaie cu uleiul de măsline şi îl lăsăm să se răcorească.

IMG_5161_

Separat batem ouăle şi smântâna lichidă cu ajutorul unui tel şi potrivim de sare.

IMG_5160_

Aşezăm foaia de aluat într-o formă de tartă tapetată cu foaie de copt sau unsă cu grăsime.

IMG_5163_

Întepam aluatul cu o furculiţă, aşezăm prazul călit iar peste el fâşii de somon afumat.

IMG_5165_

Presărăm iarba ciorii tocată şi turnăm amestecul de smântână şi ouă.

IMG_5169_

Presărăm piper proaspăt râşnit şi dăm la cuptorul încins la 200°C timp de 30min.

IMG_5171_

După… rumenă şi delicioasă ;)

IMG_5175_

O lăsăm puţin să se răcorească şi apoi o servim. Se taie mai bine după ce se mai răceste puţin.

IMG_5195_

Merge mâncată şi rece dar eu v-o recomand călduţă.

O felie cu drag pentru voi ;)

IMG_5193_

Să aveţi poftă!

Un comentariu:

  1. Am facut odata ceva asemanator dar cu ciuperci. Nu mai stiu exact numele retetei :(. Merci, o sa incerc si asta curand.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails