duminică, 4 octombrie 2009

Varza calita cu afumatura

IMG_6052

E toamna, recolta de varza proaspata e prezenta prin toate pietele asa ca e momentul potrivit pentru o mancare de varza calita. Cu carne sau fara e tot atat de gustoasa, dulce si suculenta… ti se topeste in gura :D

Eu am ales sa o prepar cu carne de porc si cu ceva afumatura pentru carnivorul meu drag caruia ii place mai degraba carnea cu varza decat varza cu carne :P

Timp: 1h

Portii: 4

Ingrediente: 400g carne de porc, 100g afumatura (ciolan, piept afumat, kaizer…), 1 varza mica, 1 ceapa, 1 morcov mic, 1 rosie marisoara (sau 150ml soc de rosii), 1-2 linguri ulei (depinde cat de grasa e carnea), sare, piper, dafin, cimbru, patrunjel, marar

Mod de preparare:

Incepem prin a taia varza fideluta pentru ca necesita mai mult timp si e bine sa o avem pregatita. Procedeul e simplu daca avem un cutit bine ascutit. Taiem varza pe jumatate de la cotor si incepem sa taiem fidelute de la baza fiecarei jumatati pana ramanem doar cu cotorul.

IMG_6019

Spalam apoi carnea si o taiem cuburi. Eu am avut doua cotlete de porc si o bucatica de ciolan afumat a carui soric a facut toti banii… ;)

IMG_6018

Punem bucatelele de carne la calit in oala cu 1-2 linguri de ulei. Va mai lasa si carnea grasime asa ca nu puneti mult ulei.

IMG_6022

Amestecam si calim carnea pe toate partile pana incepe sa se rumeneasca. Adaugam si condimente (sare, piper, cimbru, dafin).

IMG_6024

Curatam ceapa si morcovul, le tocam marunt (morcovul eu l-am dat prin razatoarea mare) si le adaugam peste carne.

IMG_6026

Calim si legumele cateva minute si apoi incepem sa adaugam treptat varza taiata fideluta.

IMG_6027

Adaugam intai o mana de varza, amestecam pana incepe sa se caleasca si sa se inmoaie, apoi adaugam inca o mana de varza si tot asa pana terminam toata varza. De aia ii si zice varza calita fiindca se caleste pana de inmoaie.

IMG_6030

Adaugam apoi aprox 200ml de apa, sare dupa gust, marar, patrunjel si rosia tocata sau sucul de rosii.

IMG_6032

Amestecam si lasam sa fiarba 15-20min sub capac pana de inmoaie bine varza.

IMG_6035

Luam apoi capacul si dam cratita cu varza la cuptorul preincalzit la foc mediu pentru inca 20-30min pana se rumeneste frumos deasupra si scade zeama.

IMG_6039

Testam daca varza e fiarta si apoi o scoatem din cuptor. Varza trebuie sa se topeasca in gura, sa fie suculenta si sa nu iti ramana in gat cand o manaci (dupa cum zice mama mea).

IMG_6043

Facem rapid o mamaliguta si servim. Ar merge bine si cu paine dar parca mamaliga sta cel mai bine langa varza calita.

IMG_6056

Ardeiul iute face si el parte din peisaj, aduce acel strop de cotrast in toata povestea asta ;)

IMG_6058

Pofta buna!

22 de comentarii:

  1. ...super bun!!!
    ...multzumim frumos de retzetä!!
    ...

    RăspundețiȘtergere
  2. maine fac si eu o varza cu codite de purcelus proaspete si cu codite afumate am gasit eu in piata din micro 19....

    RăspundețiȘtergere
  3. aoleu ce pofta mi-ai facut... n-am facut varza calita proaspata anul asta dar acum chiar trebuie sa fac ca nu mai pot de pofta!

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc de reteta.a iesit prea buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa va fie de bine! La cat mai multe retete reusite ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. acuma am sa incerc si eu aceasta reteta eu cred ca e f buna pt ca arata super bine ms mult

    RăspundețiȘtergere
  7. Spor la varza calita si pofta mare ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. F buna reteta, mersi mult de post. Imi place siteul, are multe retete usor de preparat, si in special cu ingrediente usor de gasit.

    Pt cei si mai ales pt cele interesate de retete mai "exotice", recomand cu caldura si http://www.jamieoliver.com/ , dar ingredientele sunt mai greu de gasit, mai ales sa fie si proaspete.

    Pofta buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc frumos pentru aprecieri ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. vreau sa fac o surpriza nevestei sper sami iasa bine mancarea

    RăspundețiȘtergere
  11. va recomand sa incercati e de nota 10++++++ ft buna eu am pus bacon de porc afumat cubulete mai mari asa cu grasime pe ele a iesit super si am trisat cand am bagat la cuptor am pus si cateva ciuperci mici taiate in doua marimea unui dop de sticla

    pofta buna

    RăspundețiȘtergere
  12. mersi.o.sa.inkerk.si.eu.

    RăspundețiȘtergere
  13. am facut si eu acum am scos-o din cuptor nu am gustat nu am incercat ciii am urmat instructiunile cu sfintenie numai din miros imi dau seama ca a iesit CRIMINALA-esti tare fato ce mai ferice de sotul tau ....

    RăspundețiȘtergere
  14. Pofta buna va doresc si o saptamana excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc frumos pentru reteta
    A iesit foarte bune.
    Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  16. foarte buna! recomand cu placere! Multumesc mult!!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Arata ft bine am sa pregatesc si eu om seara asta

    RăspundețiȘtergere
  18. F Buna ,multumim pt post.

    RăspundețiȘtergere
  19. O reteta foarte buna. .. iti voi urma sfaturile.Spor la gatit!

    RăspundețiȘtergere
  20. Acum incerc si eu aceasta reteta! Si am numai 12 ani.. Sper ca mami sa fie surprinsa! Multumesc , frumos! :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails