vineri, 7 ianuarie 2011

Fazan flambat în stil belgian

IMG_6051_

Iată şi piesa de rezistenţă a meniului de Revelion…fazan flambat ;)

Nu am mai mâncat până acum fazan şi eram extrem de curioasă ce gust ar putea avea. Aşa că mi-am făcut curaj şi am cumpărat unul. Aici în Belgia, cu câteva zile înainte de Revelion supermarketurile se aprovizionează cu fel şi chip de specialităţi pentru că belgienii sunt gurmanzi şi amatori de bunătăţi. Aşa că în galantarul cu delicatese am mai văzut şi pulpă de căprioară, iepuri, porumbei şi alte păsări de care nici nu am auzit, homari, file de rechin şi multe alte treburi interesante, toate proaspete, curăţate şi gata de gătit. Bună treabă, iţi vine să cumperi din toate dar la urmă te cam ustură portofelul că şi preţurile sunt pe măsură ;)

Buun, revenind la fazanul cu pricina, de cumpărat l-am cumpărat acum întrebarea e cum să îl prepar. Am luat toată biblioteca mea culinară la răsfoit şi din mai multe reţete am ales una cu specific belgian dintr-o carte veche de reţete traditionale pe care mi-au dăruit-o vecinii, mulţumesc mult!

Aşadar, iată aventura…

Timp: ~1h30min

Porţii: 2-3

Ingrediente: 1 fazan, 1 măr golden mare sau două mai mici, 1-2 morcovi, 150ml smântână dulce, 100 ml vin alb sec, 50g unt, piper, ~5 fâşii de bacon sărat şi neafumat, dafin, 2 linguri de gin sau altă tărie pentru flambat

Mod de preparare:

Iată muşteriul meu…

IMG_6031_

Spălăm fazanul gata curăţat cu apa rece pe interior şi exterior şi îl ştergem bine cu prosoape de hârtie. Îl presărăm cu piper măcinat şi eventual cu sare dar dacă baconul este sărat mai bine renunţam la sare. Îi băgăm în interior o felie de bacon, o bucată de măr, piper măcinat, o frunză de dafin şi îi legăm picioarele.

Încingem jumătate din cantitatea de unt într-o tigaie şi rumenim uşor fazanul pe toate părţile până se albeşte carnea şi începe să se coloreze pielea.

IMG_6037_

Îl îmbrăcăm în fâşii de bacon şi îl aşezăm într-o tavă unsă cu restul de unt.

IMG_6041_

Acoperim cu folie de aluminiu şi dăm la cuptorul preîncălzit la foc mediu (180°C) timp de 20min.

IMG_6043_

Adăugăm apoi în tavă mărul şi morcovii curăţaţi şi tăiaţi bucaţi mari, stropim fazanul cu vinul alb, acoperim din nou cu folie şi continuăm coacerea pentru încă 30min.

După cele 30 de minute scoatem folia, dezbrăcăm fazanul de faşiile de bacon şi turnăm peste el smântâna dulce şi restul de unt care rămăsese în tigaie. Baconul îl tăiem bucăţele şi îl punem şi pe el în tavă.

IMG_6046_

Mărim focul şi mai coacem cam 20min fără folie stropind din când în când pasărea cu sosul din tavă şi întorcând-o pe toate părţile să se rumenească.

IMG_6054_

Suntem siguri că e bine pătruns dacă îi înţepăm pieptul adânc cu o furculiţă şi sucul care iese este clar fără urme de sânge. Lăsăm pasărea să se odihnească cam 5-10 minute înainte de a o servi.

În sosul din tavă puteţi să puneţi usturoi tocat dacă doriţi, merge bine :)

Servim fazanul în tava în care l-am copt iar la masă turnăm peste el ginul sau altă tărie şi îl flambam pentru un efect deosebit ;)

IMG_6059_

Eu am pregătit pe lângă şi un piure de cartofi şi l-am acompaniat cu murături şi salată de sfeclă roşie ;)

Un meniu deosebit pentru o ocazie specială!

La mulţi ani!

8 comentarii:

  1. Foarte interesant!!! Cred ca are un gust deosebit. Oricum ne uimesti tot timpul cu retetele tale. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata super fazanul !!!!Felicitari
    Sunt Liliana Dumitru
    http://retetelamama.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  3. da ai vazut u fazan care sa arate ca un pui congelat?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, poate pozele nu sunt foarte exlicite insa te asigur ca nu a fost congelat si nici pui de gaina.
    O seara buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. :))=)))pe cn vrei sa minti ca ala e fazan fazanul mascul creste pana la 1 kg 1.5 kg si ala are vro 3 4 kg:))=)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pentru comentariu dar sa stii ca eu nu postez retete aici ca sa mint pe cineva...
    Scriu de placere si nu astept nimic in schimb. Multumesc inca odata pentru vizita ta dar daca consideri ca ceea ce citesti este o minciuna te rog sa nu mai treci pe aici.
    Referitor la fazanul din reteta, avea putin peste un kilogram daca imi aduc bine aminte nicidecum 3-4kg cum ti se pare tie... Daca observi bine in una de poze e cu putin mai mare decat marul acela galben asa ca inainte sa faci afirmatii mai bine ai cugeta putin.
    O zi buna si spor in ceea ce gatesti!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails