vineri, 15 ianuarie 2010

Potage Parmentier ~ Julia Child

IMG_2192_

Iată că revin cu reţete din faimoasa carte a Juliei Child. După ce puiul normand a fost un succes total, am zis eu că ar merita ca din când în când să mai încerc şi alte reţete franţuzeşti aşa cum le descrie Julia în cartea sa “Mastering the Art of French Cooking

Cum frigul insistă să ne pună la încercare sistemul imunitar, am simţit nevoia de o supă caldă şi fină pentru cină ca să ne încălzească sufletul când venim seara acasă. Şi cum fiecare lucru trebuie început cu începutul, am luat cartea Juliei, am deschis-o la capitolul supe şi am preparat chiar prima reţetă de supă… Potage Parmentier sau mai precis Supă cremă de praz şi cartofi ;)

E o supă simplă, de baza, care suportă multe variaţii şi poate fi adaptată şi îmbunătăţită după imaginaţia fiecăruia. Să vedem însă cum ne spune Julia că se prepară această delicioasă supă Parmentier…

Timp: ~50min

Porţii: 6-8

Ingrediente: 1 praz, 4 cartofi medii, 2-2,5l apă, 1 lingură sare, 2-3 linguri de unt sau 4-6 linguri de smântână dulce, 2-3 linguri de pătrunjel tocat sau alte verdeţuri

Mod de preparare:

Spălăm şi curăţăm prazul şi catofii. Le tăiem în bucăţi potrivite şi punem la fiert împreună cu apa şi sarea la foc mediu pentru 40-50min. Eu nu cred că le-am fiert chiar 40min, mi s-a părut cam prea mult.

IMG_2179_

Cand legumele sunt moi, le scoatem din supă şi le pasăm. Eu am adăugat puţin unt şi la pasare.

IMG_2182_

Nu mixăm prea tare să nu devină chiar ca o mâncare pentru bebeluşi.

IMG_2185_

Punem crema de legume înapoi în supă şi mai dăm într-un clocot scurt. Adăugăm untul sau smântâna, verdeaţa, potrivim de sare şi supa e gata de servire.

IMG_2188_

Dacă nu servim pe loc e mai bine să adăugăm untul sau smântâna în momentul când reîncălzim supa.

IMG_2194_

Noi am servit cu bucăţele de jambon călite uşor într-un strop de ulei şi crutoane de pâine rumenite şi ele în tigaia unsă cu ulei şi cu ceva condimente (rozmarin, busuioc, oregano).

A fost delicioasă, textura fină, gustul uşor dulceag de la praz cu aroma sa specifică… o delicatese…

Şi când te gândeşti că nu e mare filosofie de preparat ;)

Poftă bună!

5 comentarii:

  1. vai ce salivez .. chiar ca delicios.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca e cea mai simpla supa pe care am preparat-o vreodata ;)
    De gustoasa nu mai vorbesc...
    Incearc-o si spune-mi cum ti-a iesit :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Unde ai gasit cartea Juliei Child?Imi plac retetele ei, as dori si eu cartea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma numesc Monica,sunt din Timisoara si de mult iti urmaresc retele..am si incercat cateva din ele..azi am facut supa asta crema cu praz,foarte bun a iesit,doar ca eu nu am lasat jambonul separat ci l-am strecurat de grasime bine si l-am bagat inapoi in supa....te admir pt bunatatile tale..mersi

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa va fie de bine Monica si o saptamana excelenta!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails