marți, 17 noiembrie 2009

Coşuleţe cu budincă de nuci

IMG_1152_

Când am făcut plăcinta de bostan mi-au mai rămas aproape jumătate din cantitatea de aluat, laptele în care au fiert nucile, câtiva mieji de nucă fierţi, oul bătut care nu s-a consumat decât foarte puţin la uns plăcinta… aşa că ce m-am gândit eu, să mai fac ceva dulce din toate ingredientele astea :D

Aşa s-au materializat coşuleţele cu budincă de nuci. Şi când zic budincă nu mă refer la acea budincă praf din comerţ ci la budinca de casă ;)

Timp: 50min

Porţii: 3-4 ( 9 bucaţi)

Ingrediente:

Aluat: 150g faină, 90ml lapte, 1 ou, 25g unt, 1 lingură zahăr, 1/2 plic zahăr vanilat (sau puţin miez de păstaie de vanilie), puţină sare

Budinca: 200ml lapte, miez de nucă (după preferinţe), 2 linguri de zahăr, 1 plic zahăr vanilat, 1 ou, 1 lingură de faină

Mod de preparare:

Aluatul este cel de la placinta de bostan aşa ca şi prepararea este aceeaşi. Frământăm un aluat din ingredientele de mai sus şi îl lăsăm puţin să se odihnească.

Fierbem apoi miezul de nucă în lapte, până dă în câteva clocote şi se înmoaie. Lăsăm să se răcească puţin şi adăugăm zahărul şi oul bătut cu făina.

IMG_1101_

IMG_1103_

Amestecam bine crema să nu rămână cocoloaşe de la faină şi ne ocupam de întins aluatul.

IMG_1096_

Fie întindem o foaie mare şi apoi cu un pahar sau cană decupam cercuri (~15cm diametru) fie rupem bucăţi din aluat şi le întindem individual în formă de cerc ;)

Ungem apoi forma de briose cu unt/ulei şi o tapetăm cu faină. Eu am o formă mică de 6 brioşe aşa că am copt coşuleţele în două rânduri.

IMG_1104_

Aşezăm fiecare cerc din aluat în formă.

IMG_1105_

Turnăm budinca şi împărţim miezul de nucă în mod egal în fiecare coşuleţ.

IMG_1112_

Apoi coacem la cuptorul încins la foc mediu pentru aproximativ 30min până vedem că încep să se coloreze.

IMG_1114_

La final…

IMG_1121_

N-arată rău nu? :D

IMG_1149_

Şi o secţiune…

IMG_1156_

Au ieşit extrem de aromate cu un gust profund de nuci, ne-au plăcut.

Cred că ar mai merge adăugată şi puţină frişcă deasupra budincii în coşuleţe, ar arăta mai interesant ;)

Poftă bună!

10 comentarii:

  1. Multumesc Diamond, te mai astept prin bucataria mea :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesanta reteta ta si foarte gustoasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata chiar foarte bine ;) Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  4. ce frumos arata, cum or fii oare la gust?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ica, nu ramane decat sa le incerci ca sa afli :P
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  6. wow..sunt chiar tare curioasa! Am mai incercat o reteta de a ta..si o sa tot incerc..f bine explicate..
    Biank pup
    ps: o intrebare...se gaseste martipan in comert? vreau sa fac tarta aceea cu martipan...

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Biank, cred ca ar trebui sa se gasesca pe la raionul de dulciuri insa nu as putea sa garantez. Daca totusi nu gasesti, nu-i nici o problema, inlocuieste-l cu Crema de migdale de aici: http://ce-retete-mai-fac-fetele.blogspot.com/2010/01/crema-de-migdale.html
    Te pup, sa imi spui cum ti-a reusit ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails