miercuri, 28 octombrie 2009

Ciulama de ciuperci

IMG_6636

Ciulama de ciupercute cu mamaliguta… o bunatate. Mama mai face si ciulama de pui care e si ea extraordinar de buna. Astazi insa e randul celei de ciupercute…

Stateam eu asa si ma gandeam in timp ce o preparam… ce-a fost mai intai: ciulamaua bunicii sau sosul frantuzesc Bechamel? Nu am gasit inca raspuns, insa cele doua se aseamana destul de mult nu credeti?

Timp: 30min

Portii: 2

Ingrediente: 200-300g ciupercute proaspete, 1 ceapa, 1 lingura de unt (sau ulei), 1 catel de usturoi, 1 lingura cu varf de faina, 400ml lapte, 1-2 linguri smantana, patrunjel si marar verde, sare, piper

Mod de preparare:

Incingem untul sau uleiul intr-o craticioara si calim ceapa taiata marunt.

IMG_6622

Spalam ciupercutele si le taiem felii. Eu nu le curat de pielita, chiar nu are rost daca sunt proaspete si fragede.

IMG_6621

Le adaugam si pe ele la calit peste ceapa.

IMG_6626

Mmm ce frumoase sunt, le-as manca si crude.

IMG_6627

Dupa cateva minute adaugam faina si luam de foc. Turnam cate putin lapte pana se desface faina fara sa ramana cocoloase si punem din nou craticioara pe foc la minim.

IMG_6630

Turnam laptele cate putin si amestecam continuu. Lasam sa dea in cateva clocote la foc mic (continuam sa amestecam) si ciulamaua e gata.

IMG_6631

Presaram verdeata tocata, usturoiul maruntit, potrivim de sare si piper si adaugam smantana dupa gust.

IMG_6633

Servim calduta cu mamaliga, o bunatate!

IMG_6635

Pofta buna sa aveti!

7 comentarii:

  1. Foarte buna retata! Desi sunt cam afon la gatit mi-a reusit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca ti-a reusit ;)
    Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. de catelu de usturoi ai uitat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai dreptate :P
    Am corectat acum reteta, merci pentru remarca ;)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am facut chiar acum mancarea asta...a iesit o nebunie. Felicitari pentru blog...de fiecare data cand gatesc intru sa vad ce sa mai fac...de aici ma inspir.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Daniela, te pup si iti urez spor la bunatati ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. da , de stotroi a uitat , dar va spun eu se adauga la sfartsit, tocat marunt sau frecat cu sare sib ulei de masline , se opreste focul si se acopera .gata asta este

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails