marți, 17 noiembrie 2009

Plăcintă de bostan ~ dovleac

IMG_1147_

Offf de când îmi tot stă gândul la plăcinta de dovleac de pe blogul lui Adi Hădean…, salivez şi înghit în sec de vreo două săptămâni.

Dovleacul (eu îi mai zic şi bostan) îl aveam cumpărat de mai bine de o lună şi astepta săracul cuminţel să îi vină rândul. Weekendul ăsta nu a mai scăpat… l-am făcut plăcintă :D

Aşadar, am adaptat uşor reţeta şi am trântit o plăcintă de stă mâţa-n coadă (eii, nu cred că îi place mâţei plăcinta dar aşa e o vorbă…)

Timp: ~1h

Porţii: 4

Ingrediente:

Aluat: 300g faină, 180ml lapte, 1 ou, 50g unt, 2 linguri zahăr, 1 plic zahăr vanilat (sau 1/4 miez păstaie de vanilie), 1 vârf de cuţit sare

Compoziţie: 500g dovleac, ~100g zahăr (în funcţie de cât de dulce e dovleacul), o mână de miez de nucă, 200ml lapte, 20g unt, scorţişoară, 1 ou pentru uns

Mod de preparare:

Frământăm un aluat din ingredientele de mai sus până se desprinde de pe vas.

IMG_1070_

IMG_1076_

Lăsăm aluatul să se odihnească şi ne ocupăm de compoziţie.

Punem meizul de nucă la fiert în 200ml lapte fierbinte. Adi Hădean l-a fiert în vin, eu m-am gândit să incerc cu lapte şi nu mi-a părut rău :P O să încerc totuşi data viitoare şi cu vin cred că trebuie să fie super bun…

IMG_1080_

IMG_1084_

Cât fierb nucile în lapte (până dau în 1-2 clocote) la foc mic ne ocupăm de curăţat bostanul…

Aşa arăta înainte…

IMG_1079_

Aşa arăta după :D

IMG_1085_

Acum îl curăţăm de seminţe pe interior şi îl dăm prin răzătoare.

IMG_1087_

Avea o culoare foarte frumoasa :) portocaliu turbat…

Încingem untul într-o tigaie şi călim puţin miezul ras de bostan împreună cu zahărul şi scorţişoara.

IMG_1093_

Întindem apoi din aluat o foaie şi aşezăm compoziţia. Mie mi-a mai rămas aluat, am folosit doar jumătate şi mi-a ieşit un singur sul. Din restul de aluat am pregătit nişte coşuleţe cu budincă de nuci ;)

IMG_1096_

IMG_1098_

Adăugăm peste compoziţie nucile fierte în lapte, scurse şi uşor tocate şi răsucim sulul.

IMG_1100_

Aşezam într-o tavă pe hârtie de copt (sau unsă şi tapetată cu făină), ungem cu ou bătut şi crestam din loc în loc aluatul. Dăm la cuptorul încins la mediu pentru 30-40min şi obtinem asta:

IMG_1106_

Foarte bun, la ce poftă aveam…

IMG_1129_

Am mâncat şi m-am săturat ;)

IMG_1140_

Poftă bună şi vouă!

10 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails