sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Tăvălita în cocos

IMG_0855_

Prăjiturica asta o ştiu de foarte mult timp. O mâncam la finuţele mele, tanti Marcela o făcea aşa de buunăă… Când am văzut reţeta pe blogul de prăjituri al Mihaelei am zis că neapărat trebuie să o fac şi eu, mai ales că e atât de uşoară…

Iată reţeta Mihaelei uşor modificată:

Timp: ~1h

Porţii: 10 (~27 buc)

Ingrediente:

Blat: 200g zahăr, 100g unt, 2 ouă, 2 linguri miere, 200 ml lapte, 1 praf de copt, 400 g făină

Glazură: 200 g zahăr, 100 g unt, 200 ml lapte, esenţă rom( 10 ml), 3 linguri cacao, ~200g nucă de cocos

Mod de preparare:

Albuşurile se bat spumă cu zahărul iar galbenuşurile se amestecă cu untul, laptele şi mierea. Se îmbină cele două compoziţii şi se adaugă făina amestecată cu praful de copt.

IMG_0815_

Tapetăm o tavă adâncă cu unt şi făină sau cu hârtie de copt şi turnăm compoziţia.

IMG_0816_

Coacem la foc mic 25-30min până trece testul scobitorii şi lăsăm să se răcească în tavă.

Între timp pregătim glazura: toate ingrendientele (mai puţin nuca de cocos) se pun la fiert şi amestecăm uşor până dau în clocot. Lăsăm să se răcorească.

IMG_0842_

Când s-a răcit blatul îl răsturnăm pe o planşetă şi îl tăiem cuburi. Blatul meu a ieşit mai maroniu fiindcă am folosit zahăr brun de trestie, e mai sănătos decât cel rafinat.

IMG_0844_

Buun, acum nu rămâne decât să scufundăm fiecare pătrăţel în glazură şi apoi să le tăvălim prin nucă de cocos.

IMG_0845_ IMG_0847_

Să aveţi nucă de cocos din belsug, se consumă destul de multă la tăvălire ;)

IMG_0848_

Au ieşit atât de multee… şi buunee…

IMG_0854_

Poftă bună la tăvălite!

4 comentarii:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails