luni, 20 iunie 2011

Tort de ciocolată albă cu cireşe şi migdale

IMG_6970_

Acum câteva zile a fost ziua mea şi cam ca de obicei intru în panică, simt mereu că nu am suficient timp să pregătesc tot ce mi-aş dori şi nu îmi doresc sub nici o formă să îmi petrec ziua robotind prin bucătărie până la epuizare. Nici anul ăsta n-a fost altfel decât de obicei dar parcă puţin mai bine. Cel mai tare mă stresa desertul însă anul ăsta am ales o reţetă deja testată: Tortul Suprem de Ciocolată. A avut atât de mult succes tortuleţul ăsta de ziua iubitului meu că am zis că e musai să îl refac, dar nu oricum ;) Am schimbat ciocolata neagră cu ciocolată albă şi siropul de zahăr cu zeamă de lămâie. A ieşit ceva demenţial şi la aspect şi la gust cu efort minim.

Timp: ~2h

Porţii: 8

Ingrediente: 110g ciocolată albă, 70g unt, 110g făină, 1/2 linguriţă praf de copt, 150-180g zahăr, 2 ouă, 2 linguri iaurt sau lapte acru, 2 linguri migdale mărunţite, coajă de lămâie, esenţă de vanilie sau zahăr vanilat

Crema Ganache: 110g ciocolată albă, 150g smântână lichidă de frişcă, 2 linguri zahăr

Sirop: zeamă de la o lămâie, 2 linguri de zahăr, 1 lingură de rom

Mod de preparare:

Am preparat acest tortuleţ urmând exact paşii de la reţeta de Tort Suprem de Ciocolată însă cu ingredientele de mai sus. Am copt blatul într-o crăticioară de 15cm diametru pentru că nu am vrut un tort foarte mare. Voi dacă aveţi mai mulţi invitaţi dublaţi cantităţile şi folosiţi o formă de cel putin 20cm diametru.

La final a ieşit aşa…

IMG_6967_

Crema care s-a scurs pe lângă blat am lăsat-o în platou şi am aruncat aşa la întâmplare nişte cireşe să băltească în delicioasa ciocolată albă pentru un efect de salivare intensă :D

A ieşit aromat şi uşor acrişor de la zeama de lămâie. Blatul e dens de la ciocolata din compoziţie şi nici nu e foarte siropos. Dacă doriţi, puteţi să dublaţi cantitatea de sirop sau să completaţi cu puţină zeamă de compot de fructe sau zirop de zahăr. Nouă ne-a plăcut fix aşa cum a ieşit, nu am fi schimbat nimic la el ;)

IMG_6990_

Poftă mare vă doresc!

3 comentarii:

  1. Arata senzational. Banuiesc ca si gustul este pe masura aspectului. Felicitari pentru retele nemaipomenite si inca odata La multi ani cu multe bucurii si impliniri.

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi multi ani!! sa va fie de bine! tare ademenitor tortul !! felicitari! cat despre ingrediente.. nu ma pot abtine sa nu insist cu Provocarea Dulce Romanie.. Mi-ar face o deosebita placere sa ne incanti prin prezenta.. mai ales ca reteta de fata se incadreaza perfect cu ingredientul cirese... Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc frumos pentru urari!
    @Dulcegarii iti multumesc frumos pentru aprecieri si pentru invitatia de a participa la concursul organizat de tine. Din pacate timpul nu imi permite sa colaborez cu alte site-uri sau sa particip la concursuri. Iti urez mult succes in provocarea pe care o organizezi si mult spor la bunatati ;)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails