marți, 7 septembrie 2010

Melitzanosalata ~ Salată de vinete grecească

IMG_5099_

Nu poate fi un moment mai potrivit pentru o salată de vinete acum când sunt din abundenţă şi toată lumea coace vinete pentru iarnă. Eu nu am timp de pus conserve însă aşa ce mi se făcuse o poftă de vinete…ceva de nedescris.

Ei, de data asta nu le-am făcut aşa cum obişnuiam de obicei ci am încercat salata de vinete a grecilor numită melitzanosalata.

Timp: ~40min

Porţii: 4

Ingrediente: 4 vinete lunguieţe (e un soi care nu are seminţe multe), ~50ml ulei de măsline, 50g brânză feta grecească sau telemea de oi, 1 ceapă mică sau 1-2 căţei de usturoi, oregano verde, zeamă de lămâie, 1 lingură de iaurt gras, sare, piper

Mod de preparare:

Pasul cel mai important e coptul vinetelor.

IMG_5075_

Cel mai bine se coc pe grătar cu jăratec sau electric afară sub cerul liber fără să umplem casa de fum. Însă se coc destul de bine şi pe ochiul de la aragaz sau în cuptor sub grill. Ideea e să se ardă coaja. Iubitul meu mereu imi cere ca salata de vinete să aibă gust de ars. Adevărul e că ies mult mai albe şi mai gustoase dacă sunt coapte direct pe flacără.

Ok, curăţăm vinetele de coaja arsă şi punem miezul la scurs pe şervete de hârtie până nu mai lasă zeamă. Apoi le luăm la tocat. Eu am folosit mixerul cu palete (atenţie, nu blenderul) ca să le bat şi vă spun sincer că merge brici ;)

IMG_5084_

Le frecăm bine până devin o pastă adăugând puţin câte puţin uleiul de măsline. Dacă le vreţi şi mai pufoase continuaţi să mai adăugaţi ulei şi să le bateţi până ajungeţi la consistenţa dorită.

IMG_5087_

La final adăugăm puţină brânză feta grecească sau telemea sfărâmată cu furculiţa, zeama de lămâie sau lime, oregano mărunţit, iaurtul, sare, piper şi mai batem odată vinetele.

În continuare aveţi de ales, fie asezonaţi salata cu ceapă tocată fie cu usturoi pisat. Eu am ales ceapa de data asta însă cu siguranţă iese o nebunie şi cu usturoi, o să o încerc aşa data viitoare ;)

IMG_5089_

Amestecăm bine şi dăm la rece până în momentul servirii.

IMG_5095_

Ornăm cu măsline, frunzuliţe de oregano şi cubuleţe de feta grecească sau telemea. Stropim cu ulei de măsline şi servim cu pâine prăjită…mmm… buun rău.

IMG_5102_

E diferită de salata de vinete românească, aş îndrăzni să zic că e chiar mai bună :D

Una peste alta, ne-am lins pe degete…

Poftă mare!

Un comentariu:

  1. Doriti sa faceti linkex cu www.retete-culinare.eu ?
    PR: 1
    200-400 vizite / zi
    ID: officeciupylan

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails