joi, 24 mai 2012

Pui indian Korma

Pui indian Korma
Am descoperit această mâncare într-un restaurant cu specific indian şi încă de la prima îmbucătură am rămas profund impresionată. Pur şi simplu te ia prin surprindere această explozie de savoare şi gusturi noi.
Mi-a plăcut extrem de mult, am căutat reţeta şi am încercat să o reproduc şi acasă.
Sunt foarte mulţumită de ce am obţinut, gustul şi aspectul sunt exact ca versiunea ce o gustasem în restaurant.
A devenit mâncarea mea preferată din bucătăria indiană…
Timp: ~1h
Porţii: 6
Ingrediente: 1 pui sau ~800g piept de pui dezosat, 2 cepe, 3 căţei de usturoi, 200g alune caju sau migdale decojite, 3-4 linguri nucă de cocos, 400ml lapte de cocos, 2 linguri bulion de roşii, 1-2 linguri zahăr, 1 bucată ghimbir proaspăt ~2cm sau 1 linguriţă de ghimbir praf, 1/2 linguriţă coriandru măcinat + 1/2 linguriţă chimen măcinat + 1 linguriţă curry sau 2 linguriţe condiment garam massala, 1-2 capsule de cardamon, 1 baton de scorţişoară, 4 cuişoare, sare, piper, coriandru verde sau pătrunjel
Mod de preparare:
Tocaţi mărunt ceapa, usturoiul şi ghimbirul proaspăt.
Căliţi într-o lingură de ulei sau unt şi adăugaţi batonul de scorţişoară, cardamonul şi cuişoarele. Puteţi să spargeţi capsulele de cardamon dacă vreţi o aromă mai intensă. Dacă nu vă place foarte tare aroma, puneţi mai puţin sau deloc sau nu le spargeţi.
Pui indian Korma - calim ceapa cu condimentele
Când ceapa devine translucidă şi uşor caramelizată adăugaţi puiul sau pieptul tăiat în bucăţi potrivite şi căliţi pe toate părţile. Adăugaţi 2 linguriţe de condiment garam massala sau amestecul de coriandru, chimen şi curry.
Pui indian Korma - adaugam pieptul de pui si garam massala
Adăugaţi o cană de apă, bulionul şi lăsaţi să fiarbă la foc potrivit aprox 30min. Mai completaţi cu apă dacă scade prea tare.
Pui indian Korma - adaugam apa si bulion
Adăugaţi apoi nuca de cocos, migdalele feliate sau mărunţite, laptele de cocos, 1-2 linguri de zahăr după gust, sare, piper şi puţin coriandru sau pătrunjel verde tocat.
Pui indian Korma - adaugam migdalele si laptele de cocos
Mai ţineţi pe foc în jur de 10-15min apoi serviţi cu poftă :)
Pui indian Korma - fierbem innabusit 10min
Serviţi alături de orez basmati şi bucuraţi-vă de o aromă exotică, cu totul şi cu totul deosebită…
Pui indian Korma - servim cu orez basmati
Un adevărat răsfăţ culinar, mi-a plăcut extrem de mult!
Să aveţi poftă!

2 comentarii:

  1. Fetele fac numai bunataturi! Ce amestec de condimente!. Nici nu vreau sa ma gandesc cat de frumos trebuie sa miroasa puiul acesta, ca de gust nu mai incape vorba ca e minunat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata. Mie niciodata nu mi-au iesit sosurile...

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails