luni, 2 aprilie 2012

Ciuperci la tigaie ca în Monschau

Ciuperci la tigaie ca în Monschau
Iarna trecută am vizitat localitatea Monschau din Germania. Un loc feeric în munţi gătit de sărbătoare care ne-a întâmpinat cu zăpadă şi cu aceste ciupercuţe delicioase preparate pe stradă în nişte tigăi imense. Nu vă pot descrie mirosul care se răspândea în aer de îţi lăsa gura apă şi nu puteai să treci pe lângă ele fără să guşti.
Un deliciu pe care am încercat să îl reproduc acasă şi care mi-a ieşit chiar şi mai bun :)
Se face cât ai zice … ciupercuţă…
Timp: ~20min
Porţii: 3-4
Ingrediente: 500g ciuperci proaspete, 2 cepe, 20g unt, 2 linguri ulei, 100g jambon uscat(opţional), 1 lingură condimente uscate asortate (cimbru, dafin, rozmarin, busuioc, mărghiran), sare, piper, pătrunjel verde
Sos: 100ml smântână dulce, 1-2 căţei de usturoi, sare, piper, mărar verde tocat
Mod de preparare:
Încingem untul şi uleiul într-o tigaie încăpătoare şi călim rapid ceapa feliată grosolan şi jambonul.
Ciuperci la tigaie - calim ceapa si jambonul
Adăugăm condimentele uscate şi ciupercile tăiate în sferturi. Eu am folosit jumătate cantitate de ciuperci albe şi jumătate ciuperci brune. O bunătate…
Ciuperci la tigaie - adaugam ciupercile
Amestecăm şi călim rapid la foc iute cam 5-10min nu mai mult.
IMG_7971_
Potrivim de sare, piper şi pregătim rapid sosul. Amestecăm smântâna cu usturoiul pisat, sare, piper şi mărar tocat.
Servim ciupercuţele aburinde scăldate în sos de smântână cu pâine prăjită şi poate chiar şi o salată de primăvară ;)
Ciuperci la tigaie ca în Monschau
Extraordinar de bun…
Poftă mare!

2 comentarii:

  1. Foarte interesanta reteta si din cate vad usoara de facut. Cat de curand incerc sa o reproduc si eu. Puup

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-a iesit delicioasa!! Super reteta, merci! Diana

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails