duminică, 7 noiembrie 2010

Macaroane cu conopidă gratinate

IMG_3505_

Mie-mi place tare conopida, sunt fan înfocat şi de câte ori aduc acasă câte o căpăţână mare şi albă fac automat o tavă de conopidă cu smântână la cuptor ca la mama acasă şi negreşit câteva bucheţele de conopidă pané că altfel rămân cu pofta neîmplinită ;)

Ei, de data asta am zis să încerc ceva nou, o reţetă pe care am descoperit-o într-o carte cu reţete tradiţionale italiene de paste ca la mama lor.

A ieşit ceva bun, ia să vedeţi cum…

Timp: ~40min

Porţii: 4

Ingrediente: 1kg de conopidă, 500g macaroane, 70g jambon (sau ceva şuncă de calitate, neafumată), 4 linguri ulei de măsline, 50g caşcaval ras (emmental), 50g parmezan ras, 50g mozzarella, busuioc verde (opţional)

Sosul béchamel: 50g unt, 50g făină, 500ml lapte, nucşoară, sare, piper

Mod de preparare:  

Spălăm căpăţâna de conopidă, o desfacem bucheţele, apoi o punem la fiert în apă sărată timp de 10min la foc potrivit.

IMG_3488_

Între timp pregătim sosul béchamel după indicaţiile de aici şi obţinem un sos alb cremos şi foarte gustos.

IMG_1412_

Acum adăugăm macaroanele în oala în care fierbe conopida şi le mai lăsăm la fiert aproximativ 8min. Eu am avut macaroane scurte.

IMG_3489_

Tăiem apoi jambonul în bucăţele…

IMG_3490_

…şi îl călim rapin la foc iute în uleiul de măsline împreună cu câteva frunzuliţe de busuioc pentru aromă.

IMG_3491_

Când macaroanele sunt fierte dar nu foarte tare, le scurgem împreună cu bucheţelele de conopidă şi aşezăm jumătate de cantitate într-o tavă unsă cu unt. Presărăm caşcavalul ras, bucăţele de jambon, şi jumătate de cantitate de sos alb.

IMG_3493_

Adăugăm şi restul de macaroane împreună cu conopida, restul de jambon, caşcaval ras şi sos.

IMG_3495_

Deasupra garnisim cu felii de mozzarella, parmezan ras şi dăm la cuptorul încins la 200°C (foc mediu) timp de 10-15min până se rumeneşte deasupra.

IMG_3497_

O bunătate, o să mai fac asta-i clar ;)

IMG_3499_

Poftă mare!

4 comentarii:

  1. salut

    am preparat si eu aseara, iar rezultatul a fost excelent

    am facut cateva ajustari, adica am inlocuit mozarella si parmezanul cu branza romaneasca de capra si cu branza cu mucegai

    rezultatul a fost delicios

    RăspundețiȘtergere
  2. Horia, sunt sigura ca ai obtinut ceva demential. Si mie imi placa tare mult branza cu mucegai ;)
    Sa va fie de bine!
    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu fac reteta asta fara conopida sau conopida singura cu sos bechamel,dar ideea nu este rea merita incercata

    RăspundețiȘtergere
  4. Am vazut reteta la Jamie Oliver..trebuie sa o fac

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails