sâmbătă, 11 septembrie 2010

Dovlecei umpluţi cu couscous

IMG_5151_

Vă împărtăşesc o reţetă extraordinară pe care am descoperit-o întâmplător într-o revistă culinară veche: dovlecei umpluţi cu couscous sub o crustă gustoasă de telemea. Eu nu sunt aşa amatoare de dovlecei verzi însă preparaţi în felul ăsta m-au cucerit ;)

Am adaptat putin reteta si iata ce a iesit…

Timp: ~1h

Porţii: 4

Ingrediente: 2 dovlecei verzi mari sau 4 mai mici (~1kg în total), 1 ardei gras roşu, 150g couscous, 120ml apă fiartă (sau supă de legume), 3 linguri ulei de măsline, 2 linguri zeamă de lămâie, 2 linguri de brânză proaspătă, iaurt sau smântână, 200g telemea de oi, 60g unt, ~10 frunze proaspete de mentă, mărar, sare, piper

Mod de preparare:

Iată dovleceii mei…

IMG_5128_

Încingem cuptorul la 250°C, tăiem ardeiul pe jumătate, îl curăţăm de cotor şi îl punem într-o tavă la cuptor pentru cca. 10min.

IMG_5133_

Îl scoatem apoi şi îl lăsăm să se răcorească. Reducem temperatura cuptorului la 200°C şi ne ocupăm de couscous.

IMG_5129_

Eu am folosit couscous arăbesc care nu necesită fierbere. Aşadar l-am aşezat într-un castron, am turnat apa fierbinte (sau supa) şi l-am lăsat sub capac cam 10min să se umfle. Am adăugat şi un cubuleţ de unt şi un praf de sare.

IMG_5131_

Buun, ne ocupăm acum de scobit dovleceii…

IMG_5134_

Dacă aveţi dovlecei mari îi tăiaţi în două pe lungime dacă nu, faceţi ca mine, tăiaţi doar o fâşie subţire pe lungime. Apoi cu o linguriţă începeţi să scobiţi miezul lăsând o margine destul de cărnoasă. Eu mi-am delimitat cu vârful unui cuţit grosimea marginii şi apoi am scobit cu linguriţa.

IMG_5136_

Ok, acum facem compoziţia. Curăţăm ardeii copţi de coajă şi îi tăiem cuburi. Zdrobim brânza telemea cu furculiţa sau o tăiem cubuleţe mici şi punem deoparte jumătate din cantitate. Amestecăm coucous-ul cu pulpa de ardei, menta tocată, telemeaua, brânza proaspătă (sau iaurtul sau smântâna), uleiul, zeama de lămâie, sare şi piper după gust.

IMG_5138_

Umplem dovleceii cu acest delicios amestec şi îi aşezăm într-o tavă unsă cu unt sau tapetată cu hârtie de copt. Presărăm restul de telemea deasupra, adăugăm bucăţele de unt şi presărăm mărar.

IMG_5143_

Coacem în cuptorul încins la foc potrivit (200°) timp de 25-30min.

IMG_5146_

Au ieşit super gustoşi. Crusta de telemea de deasupra e incredibil de bună.

Servim calzi cu iaurt sau smântână, mmm… o nebunie…

IMG_5152_

Poftă mare!

2 comentarii:

  1. Interesanta reteta. Presupun ca si foarte gustoasa. Nu am mancat pana acum dar cu siguranta voi incerca. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar azi am mai mancat o portie, am facut-o de doua ori pana acum ;)
    Buuna, sa o incerci ca merita!
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails