miercuri, 14 aprilie 2010

Spaghetti alla carbonara

IMG_0305_

Păi ce să vă spun despre spaghetti alla carbonara… sunt un clasic al bucătăriei italiene… stăteam chiar pe gânduri dacă să mai postez reţeta la cât e de archicunoscută şi mai mult decât simplă… Totuşi am zis că dacă tot am făcut pozele şi spaghetele astea chiar ne plac tare ar merita un loc aici pe blog :P

Să vă spun totuşi şi povestea reţetei ăsteia că e drăguţă.

Ştiaţi că e originară din regiunea Latium din Italia şi era o mâncare de bază a cărbunarilor?

Da da, numele se trage de la faptul că a fost inventată de muncitorii ce fabricau cărbune de lemn din pădurile munţilor Apennin. Cum aveau nevoie să mănânce ceva hrănitor şi cu ingrediente accesibile în munţi, au creat acestă reţetă unică şi delicioasă de spaghetti care le poartă de atunci numele.

Aşa că iată cu ce se delectau cărbunarii italiei…

Timp: ~20min

Porţii: 4

Ingrediente: 400g spaghete, 3 ouă, ~200g pancetta (piept de porc, bacon sau jambon neafumat), 150g pecorino romano (sau parmezan), 1 căţel de usturoi, 1 lingură de ulei de măsline, piper proaspăt râşnit

Mod de preparare:

Fierbem spaghetele în apă opărită cu puţină sare conform indicaţiilor de pe pachet (cam 8-10min).

IMG_0296_

Între timp batem ouăle bine cu pecorino sau parmezan şi adăugăm piper proaspăt râşnit. Tăiem pieptul de porc neafumat în lamele şi îl călim într-o lingură de ulei împreună cu căţelul de usturoi întreg. Când usturoiul devine brun îl scoatem şi îl aruncăm.

IMG_0297_

După ce au fiert pastele “al-dente” le scurgem păstrând un polonic din zeama în care au fiert.

Atentie! Nu clatim pastele, doar le scurgem. Trebuie sa ramana cat mai fierbinti.

Înglobăm zeama puţin câte puţin în amestecul de ouă bătute şi parmezan. Nu dorim ca ouăle să se cuaguleze ci doar să se încălzească de la zeamă.

IMG_0299_

Răsturnăm pastele peste baconul călit, turnăm ouăle şi amestecăm continuu timp de un minut ţinând cratiţa pe foc mic. Pastele carbonara nu trebuie să fie uscate de aceea nu se ţin mai mult de un minut pe foc. Dacă mai e nevoie mai adăugaţi puţină zeamă sau un ou suplimentar.

Servim imediat în farfurii calde cu supliment de percorino sau parmezan ;)

IMG_0303_

Ca variaţiuni la această reţetă putem căli împreună cu baconul şi o ceapă tăiată mărunt, putem stinge cu puţin vin alb sec şi eventual se mai pot adăuga diverse ierburi aromatice: busuioc, oregano, pătrunjel, rozmarin…

În afara Italiei mai întâlnim reţete de carbonara în care se adaugă şi smântână, ciuperci, mazăre, … dar deja ne îndepărtăm prea mult de la reţeta originală.

Sper să vă placa şi vouă şi dacă nu aţi încercat până acum vă încurajez să o faceţi ;)

Poftă bună!

6 comentarii:

  1. Offff, ce pofta mi s-a facut:((((
    Lasa ca fac si eu diseara ca nu mai pot. Felicitari.pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. :D Mie mi se facuse o pofta aseara cand am scris reteta... Cred ca trebuie sa le mai execut si eu cat mai curand :P
    Te pup si spor la spaghetarit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte buna reteta !Felicitari !
    Eu am mancat prima data aceste spaghete facute de fratele meu ,Eugen ,care este bucatar.
    Mi-au placut atat de mult ca acum le fac si eu mereu familiei mele !

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, intradevar sunt foarte bune si foarte usor de facut. Spor la gatit si te mai astept pe aici :)

    RăspundețiȘtergere
  5. O reteta excelenta! Felicitari! M-am indragostit de acest fel de paste in Italia, iar de atunci nu am gasit niciunde o reteta care sa se apropie de cea originala, pana la reteta postata de tine. Inca odata felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna, ma bucur ca ai regasit gustul ce iti ramasese intiparit in memoria gustativa. Si mie mi se mai intampla cateodata sa regasesc gusturi si arome de demult si e o adevarata revelatie cand se intampla ;)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails