sâmbătă, 24 iulie 2010

Pesto de măsline Kalamata

IMG_3782b_

Sosurile pesto sunt slăbiciunea mea. De când le-am descoperit încerc noi şi noi combinaţii şi nu îmi lipseşte din frigider. De data asta am preparat un sos pesto din măsline Kalamata, măsline greceşti de culoare brună spre vişiniu cu o aromă extraordinară. Sosul a ieşit atât de bun că dacă nu mă opream la timp l-aş fi mâncat pe tot aşa gol :P 

Timp: 10min

Porţii: 4

Ingrediente: ~150g măsline Kalamata fără sâmburi, 50g seminţe de pin, 10 frunze de busuioc, 2 jumătăţi de roşioare uscate, 1 căţel de usturoi, 50g pecorino Romano (sau Parmezan), ~80ml ulei de măsline

Mod de preparare:

Punem măslinele (fără sâmburi), roşioarele uscate, busuiocul şi seminţele de pin în roboţel.

IMG_3776_

Mixăm bine apoi adăugăm pecorino şi uleiul de măsline şi mai mixăm o dată. Eu am avut pecorino dejă râşnit.

IMG_3777_

Asta-i tot. Rezultatul… delicios!

Păstrăm într-un borcănel în frigider şi consumăm în timp de 1-2 săptămâni. Ca să nu oxideze deasupra turnăm puţin ulei de măsline ca să formeze o peliculă.

IMG_3827_

Servim pe tartine de pesmet ca aperitiv sau în diverse alte combinaţii ;)

Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails