marți, 8 decembrie 2009

Varză de Bruxelles gratinată cu Gorgonzola

IMG_1276_

Varza de Bruxelles nu e tocmai preferata mea. Are un gust special, de cotor de varză dar mult mai intens, nu e pe placul toturor dar cu toate astea este considerată o delicatese.

Cum aripile vântului m-au adus la Bruxelles, şi cum în această perioadă e sezonul vărzucii ăsteia atât de speciale, am zis că merită să îi mai dau o şansă.

Am combinat-o cu preferata mea: brânza Gorgonzola (ca să fiu sigură că măcar sosul îmi va plăcea) şi am preparat-o după cum urmează…

Timp: 30min

Porţii: 2

Ingrediente: 500g varză de Bruxelles proaspătă (sau congelată), 200g brânză gorgonzola (1 pachet), 1 lingură de unt, 200ml smântână lichidă, 3 linguri pesmet, sare, piper

Mod de preparare:

Spălăm şi curăţăm vărzucile de primele rânduri de frunze dacă sunt învechite. Ea aşa e foarte aspectuoasă n-ai ce zice :P

IMG_1242_

Punem apă cu puţină sare la fiert într-un vas încăpător. Când clocoteşte răsturnăm varza şi o lăsăm 5 minute să fiarbă.

Dacă folosiţi varză congelată nu o mai opăriţi pentru că se va înmuia prea tare.

IMG_1244_

Scurgem apoi de apă şi aşezăm vărzucile într-o tavă unsă cu unt.

IMG_1245_

Adăugăm apoi brânza gorgonzola tăiată fâşii, smântâna, sare, piper şi presărăm pesmetul deasupra.

IMG_1248_ IMG_1251_

Dăm la cuptorul încins la mediu (200°) timp de aproximativ 20min până se rumeneşte deasupra.

IMG_1259_

N-arată deloc rău, şi vă asigur că a fost chiar bună la gust. Cred că ar merge foarte bine ca şi garnitură pe langă o friptură de pui sau vită. Are un gust puternic şi va îmbogăţi farfuria.

IMG_1273_

Eu am servit-o ca atare cu pâine. A fost bună, nu mi-a părut rău ;)

IMG_1281_

 Poftă bună!

3 comentarii:

  1. pe eticheta in limba romana de la branza galbani gorgozola scrie ca crusta nu este comestibila .
    imi poate spune cineva daca crusta este sau nu comestibila ,iar daca nu de ce ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer eu nu m-am uitat pe cutia mea de branza sa vad daca scrie cumva ca nu ar fi comestibila dar am folosit-o asa cu totul si a fost foarte buna ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiam ca exista asa ceva. O sa incerc saptamana viitoare. :) Merci,

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails