luni, 21 decembrie 2009

Sandwich Olandez cu hering marinat

IMG_0334_

Dacă veţi avea vreodată ocazia să vizitaţi Olanda trebuie neapărat să gustaţi: brânza (şi în general lactatele), mini clătitele olandeze (Poffertjes) şi heringul marinat. Bine…, mai sunt o sumedenie de alte bunătăţi de gustat dar nu cred că le pot cuprinde pe toate aici.

Despre heringul marinat vă pot spune că nu prea mă omor după el, şi în general după orice peşte marinat însă în Amsterdam am avut parte de o redescoperire de bun augur.

În zonele turistice, târguri şi pieţe vă vor ieşi în cale un soi de “fast food-uri” care servesc sandwich-uri cu peşte şi fructe de mare marinate sau afumate, icre şi multe alte preparate delicioase ce provin din mare. Nu le ocoliţi, aşa cum am făcut noi de vreo câteva ori. Cred că sunt cele mai sănătoase şi gustoase produse pe care le-aţi putea mânca pe stradă în regim fast food. Am încercat şi noi timid, într-un final, un sandwich cu hering marinat şi unul cu hering afumat mai mult aşa din curiozitate… După prima înghiţitură am exclamat amândoi: Cee buun!!!! şi am mai cumpărat încă două (nu sunt foarte mari aşa că nu te saturi doar cu unul)

A fost delicios şi cu siguranţă vom mai repeta experienţa cu urmatoarea ocazie.

Până atunci să vă explic cum fac olandezii heringul marinat…

Timp: 4-5 zile

Porţii: 4

Ingrediente: 4 fileuri de hering proaspăt sau congelat (nesărat), 400ml oţet alb (distilat sau din vin), 1 lingură de sare de mare grunjoasă, 1 linguriţă de zahăr, 2 frunze de dafin, 4 boabe de piper negru, 4 castraveciori micuţi muraţi, 1 ceapă tăiată inele, 1 lămâie feliată, 

Mod de preparare:

Spălăm şi zvântăm bine fileurile de hering.

Dăm în clocot oţetul într-o crăticioară, adăugăm sarea, zahărul, dafinul şi piperul, reducem focul şi lăsăm să fiarbă înabuşit timp de 5min. Luăm de pe foc şi lăsăm să se răcească.

Pregătim un borcan sau vas încăpător în care aşezăm fileurile de hering roluite sau întinse şi presărăm printre ele ceapa, feliile de lămâie şi castraveciorii muraţi.

Turnăm peste hering oţetul fiert şi răcit cu mirodeniile în aşa fel încât fileurile de peşte să fie acoperite de lichid. Închidem ermetic borcanul, sau vasul ca să împiedicăm evaporarea oţetului şi îl dăm la frigider pentru 4-5 zile.

Scuturăm uşor borcanul în fiecare zi până vine vremea să îl servim.

Vă mărturisesc că eu am cumpărat fileurile de hering gata marinate dintr-un magazin din Olanda însă cu prima ocazie le voi prepara şi în casă fiindcă ne plac tare mult ;)

Aşa arăta heringul meu marinat.

IMG_0324_

Mai departe am încercat să reconstitui bunătatatea de sandwich gustat în Amsterdam: am tocat o jumătate de ceapă, am feliat câţiva castraveciori muraţi şi am aşezat totul, împreună cu heringul, în două chifle proaspete şi pufoase.

IMG_0330_

A fost o gustare delicioasă care ne-a amintit de vizita în Olanda.

IMG_0340_

Puteţi să serviţi heringul marinat însoţit de puţină maioneză şi felii de lămâie şi sunt sigură că i-ar sta foarte bine pe un platou aperitiv pe masa de sărbători ;)

Poftă bună şi toate cele bune!

6 comentarii:

  1. Sarbatori fericite cu bucurii si impliniri alaturi de cei dragi! Sa va gaseasca Mosul cu masa bogata si sufletul curat! La multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc din suflet Ala pentru urari, iti doresc si tie Sarbatori Fericite si tot ce e mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am salivat la greu cand am vazut sandwich ul..yum ce bun, iubesc heringul, vreau si eu in Olanda :))) dar si in Belgia la renumita bere, ce spuneai tu acolo, cate sortimente de bere nici nu auzisem de ele pana acum. Esti o fericita:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Anonim, ma bucur tare mult ca ti-a placut sandwich-ul olandez. Daca ai vreodata ocazia sa ajungi prin Olanda sa gusti neaparat specialitatile marine sunt excelente.
    Intradevar, faptul ca locuiesc in Belgia are multe avantaje insa platesc din plin pretul departarii de cei dragi de acasa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am fost in Olanda, la Amsterdam. Atat de mult mi-au placut heringii marinati incat mancam cam 2 sandwich-uri pe zi. Cu aceasta ocazie m-am cam ingrasat dar nu mi-a parut rau. iti sunt recunoscatoare pt reteta de hering afumat. Nici nu iti imginezi ce mult imi doream sa aflu modul de preparare si sa il experimentez si eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sa iti fie de bine, ma bucur ca ti-e utila reteta mea ;)
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails