luni, 8 iunie 2009

Gogosele aerate

IMG_4199

Reteta apartine mamei iubitului meu. Gogoselele ies foarte pufoase si goale pe interior asa ca pot fi umplute cu diverse creme. La gust sunt foarte interesante, ai zice ca sunt facute cu branza… dar defapt nu au branza in compozitie. Aluatul e similar celui pentru eclere, relativ usor de facut si ies foarte multe gogosele.

Timp: 40min

Portii: 4 (~60 buc)

Ingrediente: 1/2 pachet de unt sau margarina (125g), o cana de apa (300ml), 1 cana de faina (150g), 3 oua, un praf de sare, ulei pentru prajit, zahar pudra, zahar vanilat

Mod de preparare:

Punem intr-o craticioara apa, untul/margarina si un praf de sare si lasam sa dea intr-un clocot.

IMG_4168

Cand incepe sa clocoteasca luam cratita de pe foc, turnam faina si amestecam bine sa nu se faca cocoloase.

IMG_4181

IMG_4182

Cand se mai racoreste compozitia adaugam pe rand ouale.

IMG_4184

Amestecam bine pana se incorporeaza primul ou, apoi altul, pana le epuizam. Eu am trecut de la tel la blender ca devenise prea greu de amestecat la mana…

IMG_4185

IMG_4186

Punem ulei mai mult intr-un ceaunel/craticioara si cu o lingurita mica luam cate putin din compozitie ca niste galuste si le prajim.

IMG_4190

Ele se vor umfla la prajit asa ca nu le faceti prea mari si nu puneti foarte multe deodata, nu vor mai avea loc dupa ce se umfla.

IMG_4192IMG_4193

Cand s-au rumenit pe toate partile le scoatem pe un servet de hartie sa se absoarba uleiul si apoi le tavalim prin zahar pudra amestecat cu un pliculet de zahar vanilat.

IMG_4194

IMG_4195

Foarte bune au mai iesit… le-a mancat iubitul meu si cu ochii…:P

IMG_4204

Si o poza in sectiune sa intelegeti de ce le zic aerate:

IMG_4196

Nu stiu daca ati observat dar gogoselele nu au zahar in compozitie. Asa ca daca nu le mai dam prin zahar pudra la final le putem transforma intr-un aperitiv reusit umplute cu crema de branza, pateu, sau alte creme aperitiv ;)

Pofta buna!

12 comentarii:

  1. super reteta! chiar vreau sa le fac cu crema de vanilie si la urmatorul eveniment in familie sa le utilizez si ca aperitiv!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur Miha ca ti-a facut cu ochiul reteta. Sunt super bune si ies asa de multe...

    RăspundețiȘtergere
  3. arata foarte bine si chiar o sa le fac maine,sunt foarte bune retetele tale si multumim ca le imparti cu noi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Diana pentru aprecieri. Spor la gogosele si sa imi spui cum ti-au iesit ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. am facut gogoselele si au iesit bune dar nau crescut din ce cauza oare,la gust au fost bune dar nu sau umflat ca ale tale.pop

    RăspundețiȘtergere
  6. In mod normal daca ai respectat toti pasii ar fi trebuit sa se umfle la prajit. Aluatul e la fel cu cel pentru eclere.
    Ai facut exact ca in reteta si nu ti-a iesit?
    Te pup si astept detalii ca putem edifica misterul ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. am facut exact cum am citit dar nu sau umflat cum trebuia poate sa fi fost aluatu un pic caldut cand am pus ouale cred,dar la gust au fost bune lea mancat iubitu pe toate iam zis ca nu miau iesit stralucite ca nu au crescut cum trebuia si mia zis cas delicioase.ori ptr prima oara miau iesit destul de bune(deci ele au crescut dar nu de ajuns).o sa mai fac o data saptamana asta si o sa fac cu mai multa rabdare.azi chiar am facut alta reteta de a ta cu fasole verde(salata de fasole cu maioneza)a iesit super am mancat tot.imi prind foarte bine retetele tale atunci cand nu stiu ce sa mai fac sau nu stiu cum sa fac.sunt incepatoare inca in arta culinara.pop dulce,sincer ai avut o idee buna cu retetele astea care includ si poze asa toata lumea stie exact cum sa faca,ma refer la persoanele ce nau facut niciodata o anumita reteta,mie imi prind foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Te pup Diana, ma bucur extrem de mult ca iti sunt de folos retetele de aici de pe blog. Nici eu nu sunt mare maestra in arta culinara, mai am multe de invatat, insa am o pasiune din asta si imi place sa gatesc.
    Spor la tura a doua de gogosele sper sa iasa aerate de data asta ;)
    PS. Nu uita sa le prajesti in mai mult ulei, cat sa se scufunde. Se vor ridica la suprafata cand se umfla.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucur ca v-au placut Anca, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. eu stiu ca se numesc "vanturile calugaritelor"!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails