marți, 9 martie 2010

Spumă de ciocolată ~ Mousse au chocolat

IMG_2467_

Ce desert mai fin şi mai sofisticat poate exista pe lumea asta altul decât spuma de ciocolată sau pe numele-i originar franţuzesc “Mousse au chocolat”? Dacă nu aţi gustat încă minunăţia asta vă spun mai mult ca sigur că nu aţi avut încă orgasm gustativ şi poate că ar fi timpul să-l descoperiţi ;)

De preparat chiar nu e mare filosofie, doar răbdare să aveţi să lăsaţi spuma câteva ore bune la frigider căci altfel nu are acelaşi farmec.

Ok hai sa nu mai intind povestea, iata cum am preparat delicioasa spuma de ciocolata…

Timp: ~40min + >2h timp de răcire

Portii: 4

Ingrediente: 200g ciocolată neagră, 2 linguri de cogniac, 3 albuşuri de ou, 50g zahăr pudră, 100ml frişcă din smântână dulce

Mod de preparare:

Rupem bucăţele 150g de ciocolată neagră şi o topim în bain-marie, adică o punem într-o crăticioară şi crăticioara în altă cratiţă cu apă caldă pe foc la minim. Amestecăm continuu până se topeşte ciocolata apoi închidem focul şi turnăm cele două linguri de cogniac.

Restul de 50g de ciocolată le mărunţim la cuţit sau le dăm prin răzătoarea mare şi le păstrăm deoparte.

IMG_2406_

Batem spumă albuşurile şi încorporăm zahărul pudră câte o lingură pe rând până obţinem o bezea tare.

IMG_2410_

Între timp batem şi frişca din smântână dulce.

IMG_2412_

Luăm cratiţa cu ciocolată din apa caldă şi încorporăm o lingură de bezea.

IMG_2413_

Vărsăm totul peste restul de bezea şi amestecăm uşor.

IMG_2414_

Adăugăm frişca bătută şi ciocolata rasă.

IMG_2417_

Amestecăm uşor, împărţim spuma în 4 cupe şi păstrăm la frigider minim 2 ore înainte de servire.

IMG_2420_

Servim cupele presărate cu ciocolată rasă sau cacao şi eventual alături de ceva biscuiţei uscaţi.

IMG_2454_

Cred că poza vorbeşte de sine…

IMG_2460_

Nu vă mai spun decât că este un desert DIVIN…

IMG_2470_

… şi vă urez O primăvară frumoasă şi însorită, plină de gânduri bune!!!

17 comentarii:

  1. super!!! vreau si eu...:((((
    dar o sa fac acest minunat desert saptamana care vine ca saptamana asta tin post:( asta e...pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Te pup Onuta si abia astept sa-mi zici cum ti-a iesit. Sunt sigura ca o sa iti placa mai ales ca iti doreai de mult o reteta de desert ciocolatoasa la maxim :P

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca este cu adevarat foarte buna doar e cu ciocolata!!
    arata mai mult decat foarte bine
    si este si simplu de facut am sa incerc si eu reteta ta cu mare placere!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Spor la gatit Kity si sa ne spui cum ti-a iesit ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia acum am intrat pe blogul tau cautand o reteta de dulce de leche, dar am ramas aici si nu stiu daca mai pot iesi. Ai niste retete minunate pentru dulciuri.Nu stiu cu care sa incep.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur ca iti place aici la mine, lectura placuta ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. mm ador ciocolata si abia astept sa incerc

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Anonim, cel/cea care m-a intrebat despre topirea ciocolatei in bain-marie si care mi-a umplut pagina cu semne de exclamare!
    Ti-am sters comentariul pentru ca nu accept comentarii cu caracter abuziv!
    Iti voi raspunde totusi la intrebare.
    Asa cum se poate observa si in imaginea cu ciocolata pusa la topit am procedat in felul urmator:
    - Am pus o cratita cu apa pe foc pana s-a incalzit atat cat sa nu fiarba si am redus focul
    - Am pus ciocolata rupta bucatele intr-o alta craticioara mai mica
    - Am introdus craticioara mica in craticioara mare cu apa in asa fel incat sa pluteasca in apa
    - Am tinut pe foc pana s-a topit ciocolata
    Acest procedeu este util ca sa te asiguri ca nu vei branzi ciocolata daca o pui direct pe foc.
    Daca ti se pare prea complicat poti topi ciocolata si la cuptorul cu microunde dar atentie sa nu se taie.
    Sper ca iti va fi de folos! O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. as putea folosi spuma aceasta intr un tort ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Merge si cu ciocolata alba??!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna,
    Poti te rog sa imi spui daca pot face acest mousse si cu cioco alba.As vrea sa fac mousse in doua culori la pahar.Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Hi
    Am incercat si eu de ziua mea in loc de prajitura. Spuma a disparut din pahare in cateva clipe.Merci pentru reteta.
    Incercati combinatia ciocolata neagra/cu lapte. Eu asa am facut

    RăspundețiȘtergere
  13. Exceleta reteta! Bravo si multumesc! Daca n-o vor manca musafirii, voi fi extrem de fericita ptr ca o voi putea savura eu pe toata :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails