vineri, 28 august 2009

Bouyourdi

IMG_6202_

Am promis acum ceva timp că o să prepar Bouyourdi, un aperitiv de origine grecească, şi m-am ţinut de cuvânt :P

Se face extrem se uşor şi savoarea roşiilor cu muultă brânză te face să nu te mai opreşti din mâncat.

Timp: 40min

Porţii: 2-3

Ingrediente: 4 roşii mari şi coapte, 1 ardei gras (sau capia), 1/2 ardei iute, 200g feta grecească (sau telemea de oi), 100g caşcaval (eu am avut Gourda), 3 linguri ulei de măsline, oregano, busuioc, piper

Mod de preparare:

Ungem un vas termorezistent cu ulei de măsline, spălăm şi feliem roşiile, ardeiul gras/capia şi cel iute.

IMG_6146_

În reţeta originală roşiile se opăresc puţin şi se decojesc. Eu am sărit peste acest pas şi le-am feliat direct.

IMG_6148_

Aşezăm pe fundul vasului un strat de roşii, câteva felii de ardei gras şi ardei iute apoi un strat de feta/telemea feliată şi ceva condimente.

IMG_6149_

Continuăm iar cu un strat de roşii, ardei gras, câteva bucaţele de ardei iute şi de data aceasta felii de caşcaval şi iar condimente.

IMG_6150_

Alternăm aşa până terminăm ingredientele ;)

IMG_6157_

La final stropim totul cu restul de ulei de măsline.

IMG_6160_

Acoperim cu un capac sau o folie de aluminiu şi dăm la cuptorul preîncălzit la foc mediu (200°) pentru aprox 20min. Luăm apoi capacul sau folia şi mai lasăm 10min să se rumenească un pic deasupra.

IMG_6206_

Rezultatul e spectaculos… brânza şi caşcavalul topite au îmbrăcat roşiile şi ardeii iar uleiul de măsline a scăldat totul în savoarea sa.

IMG_6210_

Servim cald ca aperitiv sau la cină cu multă pâine proaspătă înmuiată în sosul de brânză topită…

IMG_6207_

Noi am servit cu Focaccia proaspăt coaptă şi ne-am lins pe degete la propriu :P

IMG_6219_

Foarte foarte bun şi săţios, aş mânca Bouyourdi în fiecare seară :P

Poftă bună cu veselie!

13 comentarii:

  1. tare bine arata mincarica asta, trinity. pacat ca nu mai sint rosii asa bune ca alea de asta-vara, dar tot o incerc si eu. am telemea buna, buna si reteta imi face cu ochiul.

    RăspundețiȘtergere
  2. e super buna reteta, cred ca o sa o repet si eu cat mai curand, acum ca mi-ai adus aminte :P
    nu mai sunt rosiile gustoase de asta vara dar tot buna cred ca va iesi ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne, tare interesanta este! Chiar daca mi-e putin "ciuda" ca nu am avut eu inspiratie sa fac o astfel de reteta care adevereste ca lucrurile simple sunt foarte bune. Dar te felicit din inima pentru ea si promit sa o prepar, mai ales ca este adecvata pentru dieta pe care o urmez.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc frumos Elena pentru aprecieri. Intradevar Bouyourdi este o mancare extrem de simpla dar combinatia legumelor cu branza la cuptor e dementiala. Trebuie sa le multumim grecilor ca au inventat-o ;)
    Eu ador mancarurile grecesti, sunt atat de buune...

    RăspundețiȘtergere
  5. o reteta simpla si delicioasa. aspectul este super. am sa o fac si eu cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar ieri seara am mai gatit o data bouyourdi. Am pus si putina ceapa de data asta, o nebunie...

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci, mi-a fost ffff greu sa ma decid :)

    Aleg Bouyourdi ca aperitiv. Nu am mai mancat asa ceva.

    Daca reusesc sa vin si cu Anca e bine, daca nu vin singur. Oricum ar fi aduc eu vinul ;)

    Mersi de invitatie si abia astept!

    RăspundețiȘtergere
  8. O alegere foarte buna Razvan, te asteptam cu placere ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Excelenta mancare, tocmai prin simplitatea ei si numarul redus de ingrediente! Am incercat-o seara trecuta: eu am depielitat rosiile (de obicei fac asta) si i-am adaugat un catel de usturoi, taiat feliute subtiri. Si pt ca am verdeturi in ghivece, busuiocul l-am pus proaspat. O ne-bu-ni-e! :-)
    Multumesc si-ti doresc o zi frumosa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Roxana, ma bucur tare mult ca ai incercat Bouyourdi si v-a placut. Eu il prepar deseori la cina cand timpul ma preseaza si de fiecare data ne place extrem de mult. O zi frumoasa si tie si spor la gatit!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am facut si eu azi pentru sotia mea, a fost o surpriza, foarte buna mancarea multumesc frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Chiar acum mi-am savurat portia de Bouyourdi, delicioasaaaaaaa.De cate ori intram pe site salivam la reteta asta, astazi, in sfarsit mi-am facut timp sa prepar Bouyourdi, a iesit super. Mai am si alte retete in vedere, de incercat, curand. Multumesc de reteta, Trinity!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails